התקפי לב לספורטאים מקצוענים

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

01/05/2019 | 23:05 | מאת: דניאל

שאלה: היום למשל קיבל התקף לב שוער מאוד מוכר , איקר קסיאס, הוא ספורטאי שכל הזמן מתאמן שומר על אורח חיים בריא ולבטח עושה בדיקות יותר מפעם בשנה , וכמה שידוע לי התקף לב נגרם מסתימות בעורקים או ו ורידים לעומת דום לב שזה בעיה בקצב הלב שלא תמיד קשורה למשהו אלא אם כן אני טועה, למה בעצם זה קורה לבןמאדם ששומר על אורך חיים בריא? ואז כל בן אדם אומר ״ למה לי לשמור אם אנשים בריאים חוטפים התקפי לב ללא סיבה״ . לטעמי שאלה מאוד מעניינת

לקריאה נוספת והעמקה

אכן שאלה מאד מאד מעניינת, אבל התשובה די ברורה - מעשרה אנשים בריאים שלא שומרים אולי אחד יחטוף התקף לב, מעשרה שלא שומרים - יחטפו שמונה ! קסיאס אכן אחלה שוער, כמעט ברמה של ראיקוביץ אבל לא איש צעיר,ושנינו לא יודעים מה גורמי הסיכון שהיו לו. אולי אם לא היה ספורטאי היה מקבל התקף לב בגיל יותר צעיר.

05/05/2019 | 10:52 | מאת: דניאל

כן אבל הוא קיבל התקף לב, והתקף נגרם מהצרות שבטח לא קוראת ביום אחד ובבדיקות שהם מבצעים כמה פעמים בשנה לא היו אמורים לראות את זה? מה דעתך?

דעתי שהבדיקות לגילוי בעיות לב אינן מדויקות במאה אחוזים ולצערינו בדיקה "תקינה " לא נותנת ערבות של 100 אחוז אבל זה מה יש. כשזה קורה לסתם בן אדם לא שומעים על זה אבל כשזה קורה לספורטאי - כולם שומעים. הסבר נוסף - ישנן היצרויות בכלי הדם שהן לא קשות ולא משמעותיות ולא באות לידי ביטוי בבדיקה. ההיצרות יכולה מכל מיני סיבות כמו מאמץ למשל לעבר שינוי פתאומי ולגרום להתקף לב.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים