מניעת השתלת קוצב באמצעות פעילות גופנית

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

24/06/2018 | 13:17 | מאת: אסף אמויאל

צהריים טובים. שמי אסף אמויאל ואמי אמורה לעבור השתלת קוצב לב בקרוב. אמי בת 75 ועסקה שנים בשחייה.לאחרונה הופיעה לה לחץ דם גבוה והפיתרון שהומלץ לה היה השתלת קוצב. שאלתי היא:האם כדאי לקבל חוות דעת של קרדיולוג שהוא רופא ספורט,שמא ניתן באמצעות אימון גופני מבוקר ומתוכנן לשפר את פעילות הלב ובכך למנוע מהלך בלתי הפיך כהשתלה?מובן שאין אני רואה בתשובתך יעוץ רפואי ספציפי לבעיה אלה חוות דעת כללית בלבד. ההשתלה נקבעה למחר,אשמח למענה מוקדם. תודה ויום טוב.

לקריאה נוספת והעמקה

מימי לא שמעתי על אינדקציה של השתלת קוצב לב בגלל יתר לחץ דם , אני בטוח שיש טעות בידך והאינדיקציה קשורה לדופק ולא ללחץ הדם של אמא.

24/06/2018 | 14:26 | מאת: אסף אמויאל

תודה על התגובה המהירה.אכן,כרגע אמי עידכנה אותי בנאמר לה:מדובר בדופק מאוד נמוך שלדבריה גרם לגוף להלחם בתופעה בדרך של העלאת לחץ הדם לערכים שחייבו אשפוז.לדבריה הפתרון שהוצא הוא קוצב שיעלה הדופק לערכים נורמלים.לדבריה גילו שכלי הדם שלה נקיים דבר שייתר צינתור.ברצוני ברשותך,לשאול שנית:האם כדאי להתייעץ עם קרדיולוג בעל אוריינטציה לספורט,לבחינת האפשרות של פיתרון הבעיה באמצעות פעילות גופנית מבוקרת ומתוכננת?זאת כדי למנוע מהלך בלתי הפיך של השתלת קוצב.תודה רבה

לא נהוג להשתיל קוצב לב אם ניתן להעלות את הדופק למשל באמצעות מאמץ גופני. אם אמא יכולה להעלות דופק במאמץ אין אינדיקציה להשתיל קוצב .

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים