האם הופעת דרוזן מחייב בדיקות FA/ICG לשלילת AMD

דיון מתוך פורום  ניתוחי רשתית וניתוחי עיניים משולבים

05/08/2014 | 02:52 | מאת: אייל

רופא עיניים זיהה אצל קרובת משפחה מבוגרת דרוזן (גם בהסתכלות ישירה ברשתית וגם מבדיקת OCT). אולם לדבריו הדרוזן לא רציני, ולשאלתי ענה שאין צורך בבדיקת FA בשלב זה. האם לא כדאי להיות בצד הבטוח ולעשות את הבדיקה בכל אופן, על מנת לקבוע אם האישה חולה בניוון מקולרי גילי ובאיזה שלב? שהרי יש לגילוי המחלה ושלביה משמעות מעשית, כמו "לכפות" על האישה להפסיק לעשן ולהתחיל לקחת תוספי מזון נוגדי חמצון. תודה מראש אייל

לקריאה נוספת והעמקה

במקרים כגון אלו אין כל צורך בצילום FA ברוב מוחלט של המקרים. הבדיקה לא נעימה, והסיכוי שתשנה את האבחנה או את המלצות הטיפול במקרה זה - קרוב ל-אפס..

16/10/2014 | 13:41 | מאת: מיכל ש.ב.

בתור "דור שלישי" ל-AMD, ופעילה בעמותת נמ"ג, הריני להוסיף על תשובתו של ד"ר גרייפנר. - להפסיק לעשן - מייד! יש קורלציה מוכחת להתפתחות ניוון מולקולרי רטוב לבין עישון. (זאת - מלבד שאר הסיבות הטובות להפסקת עישון) - לקחת תוסף תזונה - ARDES2 - מוריד סיכוי להתפתחות ניוון "רטוב" בכ-25% - והכי חשוב - לעשות פעם בשבוע בדיקה עצמית בכל עין בנפרד עם AMSLER GRID (או עם ספר, לא עיתון). אם רואים עיוותים - לטוס (!!!) למיון תוך 24 שעות (לקבל הפנייה מרופא - כדי לחסוך את התשלום). טיפול מהיר יציל ראייה!

מנהל פורום ניתוחי רשתית וניתוחי עיניים משולבים