שאלה בנוגע לשינויים ב OCT

דיון מתוך פורום  ניתוחי רשתית וניתוחי עיניים משולבים

25/06/2017 | 20:53 | מאת: ניוון עצב הראייה

לפני כ 8חודשים אבי עשה OCT עצב ראייה דרך הקופה עקב הפנייה שקיבל מרופא העיניים קודם לכן . התוצאות היו : עין ימין : עובי שכבת RNFL בגדר נורמה , פרט לבידקקות גבולית בסקטור נזלי תחתון עובי ממוצע : 97 מיקרון עין שמאל :הידקקות מובהקת של שכבת RNFL ברביע העליון ותחתון , הידקקות גבולית של שכבת RNFL ברביע נזלי וטמפורלי עובי ממוצע: 65 מיקרון לפני כ4 חודשים עם התוצאות הנ"ל הלכנו לרופא עיניים ראה שיש חיוורון מלא בעצב שמאל עקב כך נשלחנו למיון וזה הובחן כ NON AION ישן ואטרופיה של עצב הראייה נמסר לנו שאין מה לעשות ושאנו צרכים לעשות בדיקות נוספות כמו MRI על מנת לשלוח גידול וכדומה .. בדיקות יצאו תקינות אין גידול דימום או משהו כזה . בנוסך לפני כחודש לאחר מכן נמדד ל תוך עיני בערב נמצא הפרש בין ימין ושמאל 15 ו 25 בהתאמה והותחל טיפול קסלטן השאלה שלי : מה ניתן לעשות על מנת לשפר או לייצב את המצב כיון שגם בעין ימין רואים התחלה של חיוורון ? האם כדי לתת טיפות להורדת לחץ גם בימין על מנת לשפר עד כמה שניתן את זרימת הדם לעצב ימין ? האם הלחץ התוך עיני גרם לNAION וחיוורון מלא מה התחיל קודם מה הגורם ומה התוצאה ? בנוסף אבי הובחן כהיפרליפדמיה - שומנים בדם - הותחל גם אספירין . בתחילת אפריל עשינו שוב OCT נוסף באיכילוב ויש שינוי קל בתוצאות ממוצע שכבה RNFL בימין 82 ובשמאל 49 הרופאה אמרה שזה מכשירים שונים והגיוני שיש שינוי בין התוצאות.. הרופא ביקש שנעשה שוב עם אותו מכשיר לצורך השוואה לכן עשינו שוב במאי התוצאות : שמאל עלה ל 52 ובימין ירידה נוספת 79 . למרות השינויים בימין עדיין הרופא לא החליט על מתן טיפול לימין בבדיקות לחץ תוך עיני תקין השאלה שלי : מדוע הרופא לא נותן טיפות להורדה נוספת כטיפול מונע ? האם יש סיכון במתן קסלטן בערב ליתר ביטחון הרי רואים שיש שינוי גם בימין .. האם דיקור סיני יכול לשמור על המצב הקיים ? מה הייתם ממליצים לעשות ? אני מפחדת שאם לא נטפל המצב התדרדר..

לקריאה נוספת והעמקה

AION הוא אירוע פתאומי - מקביל לאירוע מוחי, אבל בעין... גורמי סיכון עיקריים הם לחץ דם לא מאוזן, סכרת, וכן מבנה עין "קצר". תכלס אכן אין מה לעשות, חוץ מלטפל בגורמי הסיכון. לחץ עייני גבוה עשוי לפגוע בעצב, וכמובן יש לטפל בו - אך מהנתונים שנמסרו נראה =כי הלחץ בעין ימין הוא תקין.

29/06/2017 | 07:38 | מאת: מלודי

בהמשך לשאלתי , האם כדאי לתת קסלטן כטיפול מונע ? הלחץ אומנם תקין אבל אולי יש צורך להוריד עוד יותר ליתר ביטחון על מנת לשמור על המצב הקיים ייתכן ויש לו בעצם גלוקומה עם לחץ תקין ולא NAION ?

מנהל פורום ניתוחי רשתית וניתוחי עיניים משולבים