בדיקות דם. עצתך בבקשה.

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

23/02/2020 | 09:39 | מאת: סמדר

שלום ד"ר מחאג'נה מזה למעלה משנה יש לי אירועים חוזרים של דימומים בצואה, כאבי בטן, יציאות לא תקינות, פלפיטציות, וחולשה גדולה כשזה קורה. סיטי בטן תקין, למעט כבד שומני ובקעים קטנים בטבור ובסרעפת. קולונוסקופיה וירטואלית תקינה ( הגסטרואנטרולוג המליץ לא לעבור רגילה בשל ממדי הדגולים ובשל הניתוחים שעברתי בבטן - אפנדציט, כריתת רחם, וכריתת שחלות (עם קרצינומה) בניתוחים נפרדים) בבדיקות כירורגים נשללו טחורים ופיסורה. אתמול הייתי במיון בשל דימום חוזר, שלשולים וחולשה גדולה. מבקשת את התייחסותך לתוצאות בדיקות הדם. תודה רבה. למקרה שהקובץ לא עלה. ניתן לראות את הבדיקות כאן. http://www.up2me.co.il/v.php?file=98432329.jpg

לקריאה נוספת והעמקה

סמדר שלום, ראשית לגבי בדיקות הדם, בסך הכל הבדיקות בגדר התקין, קיים מדד דלקת מוגבר במידה קלה אך בערך הזה אין לו משמעות מיוחדת. לגבי הדימומים, השאלה האם זה דימום משמעותי או מעט דם בצואה, באיזה תדירות זה מתרחש. האם עברת בירור של המעי הדק כגון CT אנרטוגרפיה או וידאו קפסולה. האם עברת בירור הורמונלי? איך הדופק ולחץ הדם אובייקטיבית? בת כמה את?

23/02/2020 | 20:12 | מאת: סמדר

תודה רבה ד"ר מחאג'נה לא עברתי בירור של המעי הדק. מבינה שכדאי. הדימומים לא סדירים. לפעמים אחת לכמה שבועות, לפעמים פחות. מופיעים בכמה יציאות, לאחרונה בכמות לא גדולה, אבל עדיין נוכחת. בדרך כלל זמן מה לפני מופיעים כאבי בטן, וחולשה גדולה מלווה אותי במשך כמה ימים בזמן ואחרי הדימומים, וגם יומיים שלושה של יציאות בתדירות גבוהה. אתמול בערב, יום אחרי הדימומים, הייתי על סף עילפון, שאולי היה היפוגליקמיה, אולי לא, ורק אחרי חצי שעה של ישיבה (הייתי בסופר-פארם, אכילת מתוק, שתיית מים והרחת אלכוהול ( כך המליץ הרוקח) יכולתי להמשיך לביתי. לחץ הדם שלי גבוה לצערי רוב הזמן, מעל 150 סיסטולי, אני מטופלת באוקסאר בלבד, כי הגבתי לא טוב לווזודיפ. אני בת 60, סרטן שחלות ב2017, רק ניתוח כי התגלה בשלב מוקדם (רחם נכרת לפני עשר שנים בשל מיומות) ללא בירור הורמונלי. שוב הרבה תודה לך.

האמת, לא קל למצוא כיוון ברור במכלול התלונות. הייתי מציע להתקדם לבירור ע"י קפסולה ופרופיל הורמונלי שלם בתור המשך בירור.

26/02/2020 | 19:55 | מאת: סמדר

תודה רבה ד"ר מחאג'נה אף אחד עד עכשיו, עד לך, לא דיבר על פרופיל הורמונלי. אכן נראה לי חשוב. אבקש מהרופא הפניה. שוב הרבה תודה.

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)