אומגה 3

דיון מתוך פורום  כולסטרול ותוספי תזונה

13/09/2011 | 09:39 | מאת: שרי

שלום לך דיאטנית! נודע שגרגרי צ'יה מכילים אומגה 3 איך אוכל לדעת כמה אני צריכה לצרוך בכלל אומגה 3? ואיך אוכל לדעת שיש לי חוסר בגוף האם אפשר בבדיקת דם? תודה שרי

לקריאה נוספת והעמקה

שרי שלום , חומצות שומן מסוג אומגה 3 הן חומצות שומן חיוניות שמקורן בדגי מים עמוקים וקרים (סלמון, טונה, בקלה, הליבוט, קוד, מקארל, סרדינים, אנשובי), אצות ים ,זרעי פשתן, זרעי צ'יה ,אגוזי מלך ועוד. גוף האדם אינו יכול לייצר את חומצות השומן הללו ולכן עלינו להשיג אותן מהמזון או באמצעות תוספי תזונה. אין בדיקת דם הבודקת מחסור של אומגה 3 בגוף אך בשל המחסור התזונתי באומגה 3, המאפיין את התזונה המערבית, תוספת אומגה 3 חשובה ומומלצת לכל אחד. מחקרים רבים הראו כי צריכת אומגה 3 חיונית לטיפול במחלות לב וכלי דם, להורדת רמות טריגליצרידים (שומני הדם), עיכוב קרישת הדם על ידי הפחתת צימוד טסיות והעלאת רמת הכולסטרול הטוב.כמו כן, לאומגה 3 ישנם שימושים שונים כגון תמיכה במערכת החיסון, התפתחות ושיפור תפקודי המוח ומערכת העצבים, טיפול בהפרעות קשב וריכוז, פעילות נוגדת דלקת, שלמות רקמות התאים וטיפול בבעיות עור ובמניעתן. זרעי צ'יה ידועים כמכילים כמות גבוהה במיוחד של חומצות שומן חיונית ובעיקר חומצת שומן מסוג אומגה 3, בנוסף הם מהווים מקור לסיבים תזונתיים וחלבונים. את זרעי הצ'יה ניתן לאכול בצורתם הגולמית כזרע שלם או כתוסף . לחברת סופהרב יש כמוסות שמן זרעי צ'יה אשר מופקות מזרעי מרווה היספאנית (Salvia Hispanica) כמוסות שמן זרעי הצ'יה של חברת סופהרב מכילות כמות גבוהה במיוחד של חומצות שומן חיוניות ובעיקר את חומצת השומן אומגה 3 במינון של 600 מ"ג אומגה 3 צמחית ( ALA) . הנחיות שימוש : 1-2 כמוסות ליום , עם הארוחה . לקריאה על שמן זרעי ציה : http://www.supherb.co.il/?CategoryID=173&ArticleID=337 ההמלצה לגבי מינון האומגה 3 שיש ליטול משתנה מאדם לאדם בהתאם לבעיה ממנה הוא סובל . ההמלצה הכללית היא ליטול אומגה 3 במינון של בין 1-3 גרם ליום בהתאם לצורך . במידה ואת מעוניינת ליטול אומגה 3 כתוסף ,לשם תחזוקה כללית הנך יכולה ליטול 1 גרם ליום . לגבי כמות נטילת זרעי הצ'יה בצורתם הגולמית ואופן השימוש שלהם אני ממליצה לך להתייעץ מול חנות הטבע . אשמח לענות לכל שאלה נוספת , איילת בש