רמות כולסטרול בדם (נמוכות)

דיון מתוך פורום  כולסטרול ותוספי תזונה

19/03/2011 | 22:37 | מאת: uv

בעלי בן 34, קיבל תוצאות בדיקות דם. הכל די נפל בטווח פרט למדדי הכולסטרול: - כולסטרול - 114.25 (טווח 120-200) - HDL CHOLEST - תואצאה: 36.17 (טווח 40-85) - LDL - תוצאה 68 (טווב 60-130). שאלותיי: - לכולסטרול גם תקפיד חיובי, האם יש משמעות לזה שהתוצאה נמוכה מדי? - HDL - הבנתי שחשוב דווקא שייצא גבוה על מנת שיסייע להרחקת הכולסטרול ממחזור הדם . מה המשמעות של תוצאות אלו, האם יש צורך לנקוט בפעולה מסויימת? לידע כללי: בעלי מקפיד על התעמלות באופן סדיר (פעם עד פעמיים בשבוע חדר כושר, פעם בשבוע משחק כדור סל). מבחינת תזונה הוא לא אוכל חלב וגבינות וממעיט בירקות ובביצים. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה
20/03/2011 | 14:01 | מאת:

שלום רב , הכולסטרול הרע (LDL) צריך להיות נמוך מ- 130, מומלץ פחות מ- 100 (אצל בעלך 68) הכולסטרול הטוב (HDL) צריך להיות גבוה מ-45, רצוי מעל ל- 60 (אצל בעלך 36), הכולסטרול הכללי צריך להיות נמוך מ- 200 (אצל בעלך 114) . כפי שציינת לכולסטרול יש חשיבות מרובה והוא חיוני לגוף שלנו. הכולסטרול הוא מולקולה שומנית שבונה את הקרומים של כל התאים בגוף וחיונית גם לתהליכים חשובים נוספים כמו יצור הורמונים. רמות נמוכות של כולסטרול כללי יכולות לנבוע מסיבות שונות כגון ספיגה לקויה של מזון או תזונה לקויה . רמת הכולסטרול הכללי של בעלך היא נמוכה מעט. איני חושבת שזו סיבה לדאגה אולם אני ממליצה לעשות בירור נוסף מול רופא המשפחה. על מנת להעלות את הכולסטרול הטוב עליו להמשיך ולבצע פעילות גופנית אירובית. פעילות גופנית, נמצאה בין הגורמים היחידים המסייעים להעלאת הכולסטרול הטוב. מומלצת פעילות אירובית כמו הליכה מהירה או ריצה, 4-5 פעמים בשבוע, למשך שעה בכל פעם. אני ממליצה לו לשמור על תזונה בריאה הכוללת מזונות העשירים בסיבים תזונתיים (למשל קמח מלא, אורז מלא, שיבולת שועל, פסיליום, ירקות ופירות עם קליפתם). מומלץ להוסיף לתזונה מזונות המכילים אומגה 3 (אגוזי מלך, זרעי פשתן טחונים, ודגי ים צפוניים מסוג: סלמון, טונה, מקרל, סול, בקלה, הליבוט). כמו כן, חשוב להימנע ממזונות המכילים שומנים רווים, למשל מרגרינה, חמאה, גבינות צהובות שמנות, בשר ובעיקר איברים פנמיים כמו כבד, כליות, טחול או לב. כמו כן, מומלץ להוריד מזונות מטוגנים ומזונות העשירים בסוכרים כמו למשל ממתקים, חטיפים, מאפים ועוד. אשמח לענות לכל שאלה נוספת , איילת בש .

21/03/2011 | 10:03 | מאת: uv

הוא יאמץ בהחלט את ההמלצה לגבי הכושר. לגבי האוכל, זה כבר ממש בעייתי: - מזונות העשירים בסיבים תזונתיים הוא לא יאכל - מקסימום תפוח ומלפפון. - אומגה 3 - הוא לא אוכל דגים ואולי אולי יאכל איזה שקד או אגוז בשבוע - ממזונות המכילים שומנים רווים - כאן דווקא בסדר, הוא לא ממש צורך מוצרי חלב, כן אוהב בשר אבל לאו דווקא את האיברים הפנמיים - מזונות מטוגנים ומזונות העשירים בסוכרים - כאן הבעיה - ארוחת ערב אצלו זו ג'חנון בתנור או פיתה עם שוקולד. מה ניתן לעשות? יש מזונות אחרים? האם יש לרמה הנמוכה של HDL השלכה כלשהי?