שרירן כואב מאד בהריון

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

27/08/2018 | 21:22 | מאת: טובה

שלום פרופ', שבוע 10+4, שרירן בדופן הרחם 0.29 ס"מ, קטן מדי בשביל שהרופאים יתנו לו חשיבות, גדול מדי בשביל לעזוב אותי בשקט. כל תקופת התמיכה הוא כאב רק בישיבה, כנראה לחץ על השלפוחית או על משהו בסביבה, הרמתי רגליים למעלה, גם בעבודה, וזה עזר. מסוף השבוע האחרון (כמה ימים אחרי הפסקת התמיכה) הכאבים כבר בכל תנוחה. בשכיבה, בישיבה, בהליכה, רגליים למעלה מחמירים את הכאב, רק שכיבה על צד שמאל קצת מקלה, אבל גם זה לא לגמרי. בשבת בצהריים היה דימום קל, ביקור במיון הרגיע אותי שהעובר תקין ויש דופק ולא רואים מקור לדימום, אבל מאז שיצאתי משם הכאבים התחזקו. אני מתחילה לחשוב שיש קשר גם בין הדימום לשרירן. אבל מה שמטריד אותי זה הכאב הבלתי נסבל, לא בעוצמה שלו, אלא במשך שלו, הוא פשוט שם כל הזמן ומתיש אותי, ויש לי עוד 30 שבועות לפניי. קראתי כבר הכל על שרירנים בהריון, ובכל זאת מקווה לשמוע משהו חדש שיכול להקל עליי.

לקריאה נוספת והעמקה

רק דבר אחד יש לי לאמר לך: מומלץ להפסיק לקרוא.ֳספק אם תמצאי בספרות הרפואית או הספרות הפופולרית מאמר רלוונטי אחד על שרירן שצריך ״מיקרופסקופ״ כדי לראות אותו. כל מה שתקראי יתייחס לשרירנים ולא לשרירנים בגודל חסר משמעותְ זה. הרופאים לא מתרגשים משום שאין על מה להתרגש.ֳזה לא ממקום של ״זלזול״ אלא ממקום מקצועי. ספק רב מאד, מאד, מאד, אם יש קשר בין שרירן זה לכאב ו/או לדימום. כאבים מסוג זה יש כמעט בכל הריון, וגם דימום כמו מה שאת מתארת יש בהרבה הריונות. את מצאת סיבה לקשר שספק רב או הוא אכן קיים. איני יודע אם הרגעתי, או ״הרגזתי״ , אבל אלה העובדות. פשוט להרגע ולהשאיר את מאגרי הדאגה למקומות מדאיגים יותר. בהצלחה. -פרופ׳ תדיר.

27/08/2018 | 22:05 | מאת: טובה

אבל פרופ', זו לא שאלה של דאגה אלא שאלה של כאב. אני לא בנאדם שבוכה מכל כאב, עשיתי שאיבות בלי הרדמה ולא התלוננתי. זה חזק מדי ומתמשך מדי, זה בפירוש מתחת לרחם ושם בדיוק נמצא השרירן. עובדה שגם בביוצים תמיד כאב לי. אני יודעת שיש הכחשה גורפת של כאבים משרירן קטן, אבל עובדה שזמן הכאב חופף לרמת האסטרוגן בגוף. ועובדה שלא נמצא הסבר אחר ובדקו אותי כמה וכמה פעמים. ברשותך, אני אנסה לשאול אחרת - נניח שזה השרירן - מה אפשר לעשות?

27/08/2018 | 22:11 | מאת: טובה

גודל השרירן 29 מ"מ - זה משנה את התשובה?

העובדה שכאב לך בסיטצים מדברת ר׳ על סף הכאב, ואינה מרמזת על כל קשר למיומה. הסיכוי שיש קשר למיומה קלוש, ואין שום דבר שאפשרְ, או צריך לעשות. מה זו התאוריה על הקשר בין הכאב לרמת האסרוגן? את עושה פרופיל הורמונלי דינמי? לשם מה?

27/08/2018 | 22:18 | מאת: טובה

לא :-) אני מניחה שהרמה גבוהה בהריון, זה הכל. ראית את התיקון?

עדיין לא ברור מה הקשר לרמות האסטרוגן והכאב. את מעלה תאותיות חסרות כל בסיס מדעי. שרירן גדל בעקבות שילוב של רמות גבוהות של אסטרוגן ופרוגסטרון, וזה אכן גבוה בהריון. לכן שרירנים גדלים מהר בהריון. לעניין הגו׳ל. עד עכשיו זה היה גודל חסר כל משמעות ועכשיו זה קטן וחסר משמעות. ו... אין מה לעשות עם זה.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות