עצירות כרונית בעונת הקור

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

22/11/2019 | 20:12 | מאת: יעקב

אני סובל כול שנה בשנים האחרןנות מעצירות בעונה הזו. בעבר קבלתי נורמלקס ושמן פרפרין.כדורים ודברים נוספים. עכשיו יש לי בבית משלשל ופגלקס. השאלות שלי הם- 1.האם אין /לא צריך לעשות בדיקה לעצירות שהפכה להיות כבר כרונית?ואם כן אז איזה? 2.האם מותר לקחת פגלקס כול יום רצוף במשך 4 חודשי העונה הקרה הזו לפחות ?ואז להפסיק כמובן. 3.והאם מותר לקחת את המשלשל.נדמה לי שמו לקסדין, פעם ביומיים ומעלה ,במשך התקופה ה"נל 4-5 חודשים ?מאיזה שלב הוא ממכר?ממתי הגוף מתחיל להתרגל אליו? לציין שניסתי כמעט הכול-שיזפים טיפולים טבעיים הרפיות.. אוכל תמיד הרבה סיבים ושותה הרבה מים .ונמצא רוב הזמן בפעילות. פשוט הקור עושה לי עצירות. עם כאבי בטן קשים גזים לעיתים טחורים ... אבל הכי קשה לי זה ה נפיחות והכאבי בטן.

לקריאה נוספת והעמקה
23/11/2019 | 02:23 | מאת: יעקב

נזכרתי- אגיולקס ועצירותX זה כשהפגלקס לא עוזר... ולטחורים-פרוקטוקאר מגבונים.

לא צריך לעשות בדיקה ממש לברר מה גורם לעצירות כי זה תקופתי לדבריך אבל קולונוסקופיה צריך אם אתה בן > 50 ובבדיקות הדם יש אנמיה ( חוסר ברזל) יש שינוי במשקל או דימום ביציאות. בנוסף צריך לבדוק בלוטת תריס ורמת קלציום בדם ץ כל שאר הבדירור לעצירות יביאו לתוצאה אחת שצריך טיפול סימפטומתי כמו שאתה עושה ואין מניחעה ללקחית פגלקס ל 4 ודשים רצוף רצוי ללא לקסדין

27/11/2019 | 03:55 | מאת: יעקב

היי דוקטור. תודה על התדובה. לא הבנתי אבל הכול... אני בן 40.בחצי שנה האחרונה רק,נהיתה לי אנמיה. קלה.לא יודעים ממה..נותנים לי ברזל. אבל עכשיו הפסקתי אותו זמנית כי אמרו לי שברזל עושה עצירות קשה יותר. עצירות בחודשי החורף יש לי כבר כמה שנים. ממה זה נובע?אני מאוד סובל. מה זה לקסדין?עצירות x? אז בעצם אין מניעה לקחת קבוע פגלקס ,מגבוני פרוקטקאר לטחורים ואפילו אגיולקס?? זה מתחיל מנובמבר ומסתיים בערך במאי.זה בעצם חצי שנה קשה של עצירות... לגבי קלציום ובלוטת התריס-מידי פעם בודקים לי ונדמה לי שהכול תקין.עד כמה שידוע לי. דימום יש רק כשאני מתאמץ(פעם לפני שנתיים בדק אותי פרוקטולוג ואמר שזה אחורים ממאמץ ונתן לי את המגבונים).

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה