טיפול לא פולשני בבעית רפלוקס

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

24/01/2018 | 10:18 | מאת: מודי

שלום, אני סובל מצרבת קשה מזה כמה שנים שמשפיעה על אורח החיים שלי באופן יומי, תחושת צריבות קשה במהלך הלילה, כאבים בגרון בבוקר וצרידות במהלך היום (מתחילה לאחר ארוחת צהריים ומלווה אותי עד שעות הערב המאוחרת עם תחושת גוש תקוע בגרון וליחה שנדבקת לגרון). טיפול בתרופות אינו עוזר (אמפרודקס, נקסיום - במינון 20 מ"ג ולאחר מכן 40 מ"ג). עשיתי את כל הבדיקות של הגסטרו (כולל מנומטריה) אך המקרה שלי אינו מקרה אופייני לתופעות שאני סובל מהן משום שברוב הבדיקות הממצאים היו תקנים! נמצא אחוז הרפיה קטן בסוגר הושט. הייתי כבר אצל שני מנתחים לגבי ניתוח תיקון בקע סרעפתי, אחד מהם אמר שאפשר ללכת על ניתוח אך האחוז שזה יפתור את הבעיה הוא בסביבות ה 40%. צריך לקחת בחשבון גם את תופעות הלוואי ועוד בעיות שיכולות לצוץ לאחר הניתוח, כמו: קשיי בליעה, נפיחות וגזים, וכו. תוך כדי חיפוש הגעתי לכמה כתבות שמדברות עם שיטות חדשניות (לא פולשניות - אנדוסקפיות) לטיפול בתופעות רפלוקס. כמו למשל בכתבה זו: https://www.maccabi4u.co.il/20045-he/Maccabi.aspx?TabId=20047_20048_20053 בררתי לגבי אחת מהן, שיטת הסטריטה והבנתי שכבר איננה מיושמת יותר בארץ. אני לא יודע מה להחליט, האם ללכת על ניתוח אבל התוצאות לא מובטחות ובעיות חדשות יכולות לצוץ? שלא לדבר עם בעיית משקל שאני סובל ממנה ביחס לגובה/גיל שלי, אני לא רוצה להגיע למצב שאני יורד עוד במשקל בעקבות הניתוח. מוזר לי שתרופות אינן עוזרות בכלל במקרה שלי! לפחות לא מאותה משפחת תרופות שהרופאים המליצו עליה (אמפרודקס ונקסיום). היו עוד המלצות לשנות את תנוחת השינה, ניסיתי להרים את המזרן אבל זו תנוחה מאוד לא נוחה וגורמת לכאבי גב וכתפיים באופן קבוע, לאחר מכן עברתי לשינה על שתי כריות אחת מעל השניה... זו משפר את ההרגשה קצת של הצריבות במהלך הלילה, אבל לא מונע את הצרידות במהלך היום.

לקריאה נוספת והעמקה

דרושה הערכה קלינית עמוקה ומעבר מדוקדק על הבדיקות שעברת. האם בוצעה בדיקות קפסולה שמוכיחה חומציות בוושט? האם התגובה לסותרי חומצה הינה אפסית/מנמלית?

29/01/2018 | 09:48 | מאת: מודי

אכן קבעתי תור במלחלקת גסטרו ברמב"ם והמטרה היא כן לקבל החלטה לעבור את הניתוח או לא. בדיקת קפסולה בוצעה והממצאים היו תקינים! לגבי האם התגובה הינה אפסית לסותרי חומצה, האם קיים סוג בדיקה כזה? איך אפשר לדעת? תודה.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה