הסרה של נקודת חן בלחמית

דיון מתוך פורום  גידולי עיניים בניהול עמותת לראות

13/02/2019 | 10:01 | מאת: חיים

שלום רב, פניתי למרפאה בבית חולים על מנת להסיר נגע בלחמית שמפריע לי מבחינה אסטטית. הוא במעקב בשנתיים האחרונות ללא שינוי. הרופא במחלקה כתב לי הפנייה לפרה-פטריום בדיקת תאי אנדותל ועובי קרנית, הנגע קרוב לקרנית אבל לא נוגע. אם זה קשור? האם ניתוח כזה מסוכן? בנוסף נכתב שיש conjunctivalization קלה בעין לא באיזור הנגע. הוא לא הרחיב על כך ואמר שזה לא משהו שמשנה. האם זה משהו שעליי לדאוג מפניו? האם לא לעשות את ההסרה? והבדיקות שנשלחתי זה חלק מפרוטוקול הניתוח? אני מאוד חרד תודה

לקריאה נוספת והעמקה

חיים שלום, יתכן שהרופא רשם הסרת פטריגיום כי קוד הניתוח דומה. אם הנגע בלחמית בלבד, ולא בקרנית, ובמיוחד אם הרופא אמר שה-conjunctivalization (אפיתל הקרנית מוחלף ע"י אפיתל לחמית) אינו באזור הניתוח, אזי לא ברור לי למה הופנית למדידת עובי קרנית. כדאי שתשאל שוב את המנתח. בכל ניתוח יש סכנה, כמו גם בחציית כביש, אבל ניתוח להסרת נגע לחמיתי שאינו ממאיר כרוך בסיכונים מועטים ולא שכיחים, כך שאם אתה סומך על המנתח, אין לך סיבה לדאגה. חשוב שתוודא שהנגע המוסר יישלח להערכת פתולוג עיניים.

16/02/2019 | 12:57 | מאת: חיים

תודה רבה על התשובה, עיינתי שוב בהפניה וכתוב שם בדיקת רפריקציה של הקרנית וכמו שכתבתי בדיקת תאי אנדותל. יכול להיות שמה שהוא כתב לבדיקות קשור לנקודת חן (בשעה 3) וה conjunctivalization נמצא בשעה 9. זה החשש ?

מנהלי פורום גידולי עיניים בניהול עמותת לראות