אקנה ואדמומיות..

דיון מתוך פורום  טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור

30/03/2011 | 20:29 | מאת: רועי

אני בן 16, עד לפני שנה היה לי עור חלק נקי ובריא. לפני כשנה התפרץ אצלי סבוריאה, שבאה לידיי ביטוי בקשקשים בקרקפת ובאף. לפני כחצי שנה התחיל להתפרץ לי גם אקנה, ולפני כחודש התחלתי לנטול כדורי אנטיביוטיקה מינוציקלין. מאז שלקחתי את המינוציקלין, התחיל לי אדמומיות מטורפת בפנים -בעיקר בלחיים ! זה לא סתם אדמומיות זה ממש נראה כמו כתם (רק שאדום) כמו הרחבה ענקית של כלי דם וזה ממש מכוער ואני סובל מזה ! אני לא יודע אם זה בגלל המינוציקלין כי זה לא אמור לקרות.. ואני יודע שסבוריאה גורמת לאדמומיות אבל לפני המינוציקלין זה לא גרם לי לשום דבר ופתאום עכשיו כל הלחיים שלי אדומות בצורה מחרידה ! אני לא יודע מה לעשות, האם זה נורמלי? האם האדמומיות תעבור? אני מורח משחות שרופאים המליצו לי וזה לא עוזר.. למה האדמומיות המטורפת הזאת? ועוד שאלה - האם הסבוריאה היא רק עכשיו בגלל ההורמונים וגיל ההתבגרות או שזה יהיה תמיד ? אני ממש נואש אשמח לתשובות

לקריאה נוספת והעמקה
08/04/2011 | 14:09 | מאת: איריס לוי - מומחית בטכנולוגיית IPL

שלום רב, בהסתייגות שלא אבחנתי את מצב עור הפנים שלך, לעיתים אקנה מופיעה בשילוב עם סבוריאה - סבוריאה (Seborrhea, Seborrheic-Dermatitis) - דלקת עור חלבית שהינה בעיית עור הגורמת בעיקר להפרעה במראה האסתטי, כמו גם לסבל ולתחושת אי נוחות בעור. שכיחותה עומדת על כ-15% מהאוכלוסייה כאשר אצל 5% היא מופיעה בצורה החמורה שלה. הסיבות המדויקות לבעיה שכיחה זו אינן ברורות עדיין, אולם גורמים רבים מגבירים את הסיכויים ללקות בה או להחמיר את תסמיניה. ביניהן: גנטיקה תורשתית, לחץ נפשי, אלרגיה למזון, תרופות מסוימות, ויש המשייכים את ההחמרה לשינויים במזג האוויר ולעונות המעבר. סבוריאה מתבטאת בדלקת כרונית בעור באזורים שבהם קיימות בלוטות חלב רבות. וגורמת לקשקשת, אדמומיות, פצעונים, קילוף העור ולעיתים אף תחושת גירוד ועיקצוץ. בלטינית פירוש המילה סבוריאה הוא "זרימת חלב" ואכן, הדלקת נגרמת עקב בעיה בבלוטות החלב. (סבוריאה שמנה-קשקשת שומנית או סבוריאה יבשה – קשקשים יבשים ) התסמינים מופיעים בעיקר באזור הפנים: סנטר, כנפות האף, עיניים, עפעפיים, גבות, מצח, קרקפת, בחלק החיצוני של האוזניים, ובאזורי הקפלים של העור. הבעיה שכיחה יותר בגיל ההתבגרות וגם בגילאים בוגרים יותר, ולעיתים היא מופיעה בשילוב עם נגעי האקנה המופיעים אף הם באזורי הגוף העשירים בבלוטות חלב. אחד הגורמים שזוהו כגורם לבעיה הינו סוג של שמר, (פטרייה) שנקראת " מלזיה פיטירוספורום אובלה", שמר זה התגלה בבלוטות החלב של אנשים הסובלים מסבוריאה. לא ידוע עדיין כיצד בדיוק גורם השמר לדלקת, אולם נראה כי מדובר בזיהום עורי הנגרם כתוצאה ממנו ובשילוב עם תגובה לקויה של מערכת החיסון עליו. עוד נמצא במחקרים שיש קשר בין סבוריאה למחסור בביוטין- (שם נוסף קואנזים R ) סוג של ויטמין שלו תפקיד חיוני בפעילותם של אנזימים רבים. מחסור בביוטין עלול לגרום לסבוריאה או להופעת נגעים דמויי סבוריאה בעור. תזונה מאוזנת מספקת בדרך כלל את הכמויות הדרושות של ביוטין הנמצא בכבד, באגוזים, שעועית, חלמון ביצה, כרובית, אפונה יבשה, עדשים, פולי סויה, אורז מלא, עגבניות מזון מלכות עוד. הטיפול התרופתי הניתן לריפוי סבוריאה כולל תכשירים אנטי-פטרייתיים, משחות על בסיס קורטיזון (סטרואידים) או אנטיביוטיקה. בהן אפשר להשתמש לטיפול קצר טווח, שימוש ממושך בהם עלול לפגוע במערכת החיסון המקומית ועל ידי כך לזרז את ההחמרה במצב. חשוב לטפל בבעיה מוקדם ככל האפשר כי לסבוריאה ישנה נטייה להתפשט ולהחמיר. שמירה על היגיינה היא אחת הדרכים החשובות להתמודדות עם הסבוריאה והרחקת שכבות השומן באזור הנגוע . טיפול יום יומי עם תכשירים מרגיעים בעלי מרקם קליל על בסיס מימי, אנטי בקטריאליים ואנטי פטרייתיים המונעים התפתחות של הבקטריה ומחזקים את מנגנון ההגנה הטבעי בעור, בתוספת של חומצת השומן גאמה לינולאית מסוג אומגה 6 הידועה בפעילותה להפגת מצבים דלקתיים וככלי עזר חשוב לשמירה על בריאות העור ורמת הלחות בו, מונע זיהומים ומאזן את הפרשות החלב, משפר את מרקם העור ומסייע לניקוי, חיטוי והמרצת הדם, כיווץ נקבוביות וספיחת שומנים והפרשות, מניעת קשקשת יובש וקילופים איחוי וריפוי פצעי הבגרות, הרגעה ואיזון הפרשת הסבום. מוצרים יעילים ביותר לטיפול אמיתי וארוך טווח. התכשירים הניתנים במכון הקוסמטיקה של איריס – מומחית לטיפולי אקנה והבהרת כתמים בטכנולוגיית IPL הינם ממיטב המעבדות המקצועיות בארץ ובאיכות גבוהה המכילים מסנני קרינה המותאמים במיוחד לאקלים הישראלי היפואלרגניים מאושרים ע"י משרד הבריאות ונותנים מענה מושלם לריפוי סבוריאה ופצעי - הבגרות. כתבות נוספות ומידע רב בנושא ניתן למצוא באתר הבית שלי www.iris-levy.co.il.

כדאי לפנות ליעוץ של רופא עור נוסף, אולי יוכל לעשות סדר ב'בלגן'. יתכן ואתה מורח כמויות גדולות מדי של תכשירים רפואיים וקוסמטיים, או סבון מיבש מדי; אז תפסיק אותם כמה ימים. סבוראה זו נטיה שחוזרת משך השנים, אבל יש עליות וירידות. למשל, עוד מעט קיץ ויש אנשים שבעונה זו מבריאים.

מנהל פורום טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור