פצעים פנימיים כואבים בישבן

דיון מתוך פורום  טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור

10/11/2018 | 18:13 | מאת: דנה

מאז הלידה אני סובלת מפצעים על הישבן...הפצעים לרוב הם פנימיים ללא מוגלה נראית לעין אדומים וכואבים מאוד למגע...לפעמים גם מופעים פצעים עם מוגלה וברגע שחרור המוגלה הפצע נרגע ונעלם...לא השתנה כלום באורח החיים שלי מבחינת תזונה או פעילות ספורטיבית..מהו הטיפול המתאים

לקריאה נוספת והעמקה

אי אפשר לענות בלי בדיקה במיוחד שבעיה מהלידה היא לרוב רצינית יותר. צריך לבדוק אותך כדי למצוא מה הטיפול המתאים לך.

18/01/2019 | 21:29 | מאת: איריס לוי מומחית לטיפול באקנה בישבן ב-IPL

אקנה ציסטית בין אם כרוני או זמני, הוא אחד מהסוגים המתסכלים ביותר של אקנה. הפצעים נראים נורא, הם כואבים במגע, והם לא מגיבים בד"כ לקרמים המיועדים למריחה על העור. ההתפרצויות מושפעות מפעילות הורמונאלית, כמו זאת שקורית במחזור החודשי. או אחרי הריון. הפצעים פנימיים גורמים לזיהום אקוטי וגירוי, המובל לאדמומיות וכאב של אקנה ציסטי. ההרס הזה מתחיל עמוק בעור – בדרמיס - ומסיבה זאת הוא מסתיים הרבה פעמים בצלקות. הטיפול הניתן על ידי בלבד טיפול פוטותרפי בטכנולוגית IPL - קרן אור, ואנרגיית גלי רדיו -RF טיפול המומלץ ע"י רופאים, ההורס את החיידקים בצורה סלקטיבית. .השילוב בין RF ו-IPL מבוסס על חימום מקדים של אזור המטרה ע"י האור ויצירת אזור מוליך יותר עבור אנרגיית RF. כך מושגת טמפרטורה גבוהה יותר באזור המטרה ומתקבלות תוצאות טובות יותר, משימוש בקרן אור בלבד אחד מהיתרונות העיקריים בטיפול בטכנולוגיית IPL היא ההחלמה המהירה, מאחר והטיפול מבוסס על אורך גל מיוחד ללא קרינת UV (אולטרה ויאולט) הוכח כי הוא אינו גורם כל נזק לעור וניתן לחזור מיד לשגרה.

להבנתי אקנה ציסטי הוא רק אחת האפשרויות. יש מחלות נוספות שעושות תמונה דומה כמו הידרדניטיס סופורטיבה ופוליקוליטיס. צריך בדיקה כדי לאבחן, לפני שמחליטים על טיפול.

14/03/2022 | 22:25 | מאת: מימי

אצל איזה רופא מאבחנים את זה?

25/03/2022 | 13:31 | מאת: איריס לי

הידרודניטיס סופוראטיבה - התופעה אופיינית בעיקר בקרב נשים. הנגעים הדלקתיים נוטים להופיע בקפלי העור ובעיקר בבית השחי ובמפשעה, לעתים בעכוז ופי הטבעת ובקרב נשים גם מתחת לשדיים. לרוב מופיעה המחלה כנגעים קטנים על העור ועם הזמן עלולים להפוך למורסות כואבות שנוטות להתפוצץ ולהפריש תוכן מוגלתי בעל ריח לא נעים. בהמשך המורסות עלולות להוביל להצטלקות העור ולהיווצרות תעלות/כיסים מתחת לעור הקרויים בעגה הרפואית 'תעלות מפרישות' ואלו מפרישות דם ומוגלה ומלוות בריח. ואולי את סובלת מ- קרטוזיס פילאריס מדובר על תופעה נפוצה ושכיחה ביותר המופיעה בדרך כלל בתקופת הילדות וההתבגרות ופחות שכיחה בקרב מבוגרים. בנות סובלות ממנה יותר מבנים ובשליש מהאנשים שסובלים מהתופעה ישנו סיפור משפחתי של קרטוזיס-פולאריס. עובדה זו הובילה לסברה הרווחת כיום כי מדובר על תופעה בעלת מרכיבים גנטיים תורשתיים מסוימים. • ההסתמנות הקלינית של התופעה נגרמת בעקבות הצטברות של חלבון שנקרא קרטין שיוצר את הרקמות הקרניות בגוף כמו למשל הציפורניים והשיער. ההצטברות של הקרטין גורמת לחסימה של זקיקי השערות וכך נוצרת מעין גבעה קטנה במוצא של זקיק השערה. לעיתים השערה נשארת כלואה בתוך הזקיק מתחת לחסימה ובמקרים אחרים היא בולטת ומזדקרת מחוץ לחסימה. האזורים השכיחים בגוף בהם היא נפוצה: החלק העליון של הזרועות, הישבן הירכיים הקדמיות הפנים ולעתים אף במחשוף. בחלק מהמקרים הנגעים הם לבנים-אפורים (קרטוזיס פילריס אלבה) וקל יותר למשש את הנגעים העוריים מאשר ממש לראות אותם. במקרים אחרים בסיס הנגע הופך לאדום והעור נראה כמנוקד בנקודות אדומות קטנות (קרטוזיס פילריס רוברה). עם נטייה להתפשט. לעתים קיימת הקלה בסימנים בקיץ והחמרה בחורף. במקרים קשים במיוחד חסימת זקיק השער יכול לגרום גם להתפרצות פצעי אקנה קשים. במיוחד באזור הישבן והירכיים האחוריות. הטיפול הניתן על ידי בלבד כקוסמטיקאית פרא-רפואית העוסקת מעל 20 שנים רק בבעיות עור, בשילוב עם הטכנולוגיה המיועדת אך ורק לבעיות עור. טכנולוגיית IPL ואנרגיית גלי רדיו RF בשילוב ניקוז ניקוי ידני, שילוב מנצח לריפוי שיפור והטבה לבעיות העור הללו. הטכנולוגיה ההורסת את החיידקים באופן סלקטיבי. המייבשת את השומן עליו מתקיים החיידק. המכווצת את הנקבוביות, המבהירה את הכתמים חומים אדומים, מחליקה ומשפרת את הצלקות הסימנים והקרעים הנגרמים במהלך התפרצות המחלה.. ניתן לתאם ייעוץ חינם.

21/09/2023 | 04:08 | מאת: עדן

היי איריס, דיברת פה על קרטוזיס פילאריס ולפי התיאור שלך זה מה שאני סובלת ממנו. איפה את נמצאת? כמה עולה טיפול?

מנהל פורום טיפולים פוטודינמיים להסרת נגעי עור וטיפול במחלות עור