פקפוקים באוזנים כאב לפעמים

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

09/07/2016 | 07:23 | מאת: חיים

שלום ד"ר יעקב בן דוד , לפני שלושה חודשים בערך היה לי דלקת בסינוסים אם נזלת דלקתית צהובה ורבה , הרופאה נתנה לי אנטיביוטיקה , וכמה ימים אחרי זה הרגשתי טוב הכאבים עברו ונראה שגם הנזלת , באותו שבוע הייתי במסיבה בא נחשפתי לרעש חזק , שיום לאחר מכן הרגשתי טינטון כאב ופקפוקים באוזנים שליווה אותי בלילות ובמקומות שקטים, עברתי שניי בדיקות שמיעה, אחד שבוע לאחר המקרה , ואחת לפני שבועיים אם בדיקת ברה, כולם יצאו תקינות. הטנטון אומנם ירד משמעותית ופחות מפריעה לי במקומות בהם היה מפריעה לי לפני , אני יושן יותר טוב , ויכול ללמוד , העניין הוא שישנם כאבים לפעמים שמלווים בפקפוקים באוזניים ברוב היום , השתמשתי בספריי סטרואידי תקופה של שבועיים וחצי בא הרגשתי הקלה , אך אינה פתרה את הבעיה , ואני עדין שומע פיקפוקים וכאב לפעמים ,אני רושם לך את זה לאחר שהפסקתי את הטיפול בספרי לפני מספר ימים, אני חושש שהכאבים התחזקו ואיתם גם הטנטון שלדעתי נובע מחוסר תפקוד תקין של חצוצרות השמע כמו שהבנתי שזה יכול להיות הגורם. שאלתי אליך היא אם באמת יכול להיות שהטנטון נגרם מכך? ואם יש טיפול יעיל לפתירת הבעיה של חצוצרות השמע? ואם זה לגיטימי שאחרי 3 חודשים עדיין היו לי פקפוקים באוזניים תחושת נוזלים לפעמים ואטימות משתנה כזה? ואם יש סיכוי שהטנטון יחלוף? תודה מצטער על המכתב הארוך.

לקריאה נוספת והעמקה
11/07/2016 | 15:25 | מאת: ד"ר יעקב בן דוד

שלום חיים יש לבדוק לוע האף עם סיב אופטי לראות את פתחי החצוצרות לברר אם יש גודש או הפרשה הגורמת לתופעות כולל תחושת נוזלים באוזן. כדאי לבצע חוץ מבדיקת שמיעה גם טימפנומטריה המעריכה את איורור האוזן התיכונה. לעיתים פקפוקים הם תוצאה של התכווצויות שרירי עצמימי השמע או שרירי החך . דברים אלה גוברים בזמן עיפות או מתח ויש אז מקום גם להערכה נוירולוגית (זה נקרא טנטון מיוקלונלי) בברכה ד"ר בן דוד

12/07/2016 | 19:21 | מאת: חיים

בזמן האחרון כאשר אני בולע רוק נראה כאילו הפקפוקים לפעמים ישנם ולפעמים אין בכלל , ב3 ימים האחרונים שמתי לב שיש ירידה בפקפוקים בבליעה, ואכן יש לי תחושה של כמו נזלת שיורדת בגרון שאני לוקח נשימה עמוקה וגם לפעמים בלי קשר. כאשר אני מרגיש שיש ירידה של נזלת ,הפקפוקים בבליעה נעלמים אך כשאני לוקח נשימה עמוקה אני כן שומע כמו פקפוקים. במצב שאני לא בולע ולא לוקח נשימה עמוקה אין לי פקפוקים כלל. רק טינטון נמוך מאוד באוזן ימין כי היא זאת שכואבת בעיקר.

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)