היי דוקטור שאלה......

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

19/03/2020 | 01:19 | מאת: משי

היי אני בת 23 סובלת מדלקת פרקים בנסיגה ונוטלת שנה פרדניזון4,נקסיום20,גלולות, ופלקוויניל. הדלקת במצב טוב לא הרבה כאבים כבר. לאחר שבוע של בחילות ערב עשיתי בדיקת דם. מדדי דלקת crp esr גבוהים מהנורמה ולא מעט,אנמיה קלה,אלקליין פוספטאז נמוך,בדיקת שיינן/שתנן נמוכה מעט,בדיקת חלבון כללי נמוך מעט. ובדיקת טסיות דם נמוכה מעט, ובדיקת tsh עדיין בטווח תקין אבל כל בדיקת דם היא עולה עוד ועוד וכמעט גבוה מהנורמה. אשמח לשמוע מה את חושבת האם יש קשר בין הכל , ובכללי על מה הבדיקות האלו יכולות לרמוז? בעבר כשסבלתי יותר מהדלקת פרקים המדדי דלקת בבדיקות היו נמוכים יותר אז אני סבורה שזה לא קשור לדלקת פרקים.. המון תודה דוקטור

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, עלייה במדדי דלקת אינה ספצפית כלל ויכולה לנבוע מסיבות רבות כולל מחלה זיהומית לאחרונה. האם חלית לאחרונה? כאבי גרון? צינון? אחר? לא נשמע כי קשור לדלקת המפרקים אם אין כאבים והמצב מבחינה קלינית יציב אולם עלייך להיבדק על מנת לאבחן מה גרם לעלייה זו.. מדוע ביצעת בדיקות מעבדה?

23/03/2020 | 18:17 | מאת: משי

קודם על תודה על התגובה !! דבר שני בגלל כל התרופות אני כל כמה חודשים עושה את כל הבדיקות,ובלי קשר אני סובלת לאחרונה מבחילות בלילה וקצת חולשה אז כבר עשיתי בדיקות דם כלליות. אין לי שום צינון שיעול או משהו דומה.. רק בחילות וחולשה וראיתי שבדיקות כבד וחלבון מעט נמוכות ובלוטת תריס עולה מבדיקה לבדיקה ..

מנהלי פורום ראומטולוגיה