התייעצות לגבי פנייה לראומטולוג

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

21/01/2020 | 10:48 | מאת: ג

שלום, לפני כשלוש שנים התחלתי לסבול מתסמינים של כאבי גב עליון ובהמשך גם התחלתי לסבול מהרדמות של הידיים (כל פעם שהיו ללא תזוזה מס' דקות הן החלו לאבד תחושה לחלוטין). לפני כשנה עשיתי mri שיצא תקין והנוירולוגית קבעה שמדובר כנראה בכאבי שרירים. לאחר מכן החלו כאבים בחזה, כאבי ברכיים, עייפות קיצונית ותופעות נוספות. התופעות של הכאבים באו בפתאומיות ונעלמו. הרדמות הידיים חלפה לפני חצי שנה אך הופיעה פתאום שוב לפני 3 חודשים (הפעם רק באצבעות) ולאחר מס' ימים שוב נעלמה. אחרי שסבלתי חודשים מכאבים בלתי מוסברים עשיתי חיפוש לנסות להבין ממה זה יכול להיות וכל חיפוש הביא אותי לתוצאה של פיברומיאלגיה, ששם ממש תוארו הדברים מהם סבלתי. מאחר והייתי אצל אורתופד ואצל נוירולוגית ולא נמצא כלום, החלטתי לפנות לראומטלוג כדי לנסות לברר. הייתי אצל רופאת משפחה וכשהעלתי בפניה את השאלה של פיברומיאלגיה אך היא ישר פסלה. אין לי מושג מדוע היא פסלה שכן היא לא שאלה כלום ולא ממש רצתה לענות גם למה לא. בנתיים כל התסמינים עברו. התור לראומטולוג נקבע לפני הרבה מאד זמן ובחודשים שחלפו כל התסמינים נעלמו וכרגע אני לא סובלת משום דבר שהיה אז. לכן אני מתלבטת כעת אם בכלל יש טעם לגשת עכשיו לראומטולוג. האם כדאי ללכת בכל זאת, למרות שכבר הכל עבר, או שזה כבר לא רלוונטי?

לקריאה נוספת והעמקה
23/01/2020 | 15:39 | מאת: Esti

לפני שנתיים התחילו כאבים קלים המרפקים בידיים.ממש לפני שבוע חזרו הכאבים.בנוסף נרדמות כפות רגליים ועדיין.הופכות לרשות כמו בטון. מה זה יכול להיות?ממתינה לתשובה anti ccp

שלום מומלץ לגשת לבדיקה ראשונית, גם אם הכל חלף. בכל מקרה אם כעת אין קליניקה - ככל הנראה הביקור יסוכם כהמשך מעקב ללא טיפול אקטיבי כעת.

מנהלי פורום ראומטולוגיה