פריחה לא מוסברת וברור ארוך

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

10/12/2018 | 07:38 | מאת: אני

שלום .אני בת 30. ברקע הפלות רבות ואמא עם סקלרודרמה. אני סובלת מפריחה למעלה משנתיים. באה והולכת בהתקפים.מותירה צלקות. לאורך הרגלים והידים.וגב תחתון ואדמימות בפנים ובמצח ומחמירה בהריון. ובכלל מתפשטת יותר מהתקף להתקף. אושפזתי ל 9 ימים במח ' עור. עדיין בתהליך ברור. בביופסיה הראשונה נמצא וויסקוליטיס. עשיתי שוב...עדיין ממתינה לתשובה. טופלתי בפרדניזון 40. שעזר לי מאד. החשד הוא לופוס מערכתי. דרמטומיזיטיס. mf .או plc. אני חוששת מאד. בבדיקות נמצא 1:160 Ana שלוש פ חיובי אנטי DNA חיובי גבולי. 6. כל שאר הנוגדנים שלילים. ו גמופתיה 20.2 ערך עליון 18. esr 24. אני חוששת ומבולבלת לא יודעת מה יש לי. לא יודעת אם אני יכולה לנסות הריון ? כרגע סובלת מעייפות. חולשה. ונשירת שיער.אין כאבי מפרקים. רק כן ראיתי נפיחות.מעל הברכים ללא כאבים. שאלה נוספת. מה זה גמופתיה ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אני מסיקה כי את כעת במהלך בירור מקיף. מתאורך, הכיוון הוא מופע אימוני שעדיין לא ברור אך מגיב לטיפול בפרדניזון. יש להמשיך מעקב ראומטולוג, אימונולוג ורופא עור באופן סדיר. גמופתיה - הימצאות מוגברת בדם/שתן של נוגדנים - סוג של חלבון. יתכן כי חלק משוייך למופע האימוני שאת מתארת. יש לעקוב אחר הערכים ולהתייעץ עם הרופא המטפל/המטולוג.

10/12/2018 | 11:16 | מאת: אני

הם לא חושבים שקשור לאנרגיה. נטלתי כדורים אנטיהיסמינים שלא עזרו. הפריחה מעקצצת ומלווה בקשקשת בהתקף שורפת במגע עם מים חמים. ולא מגרדת. הטיפול בסטרואידים עזר לתסמינים הנלווים. אך נותרו לי צלקות בידים וברגלים. האם במצב כזה אני יכולה כן לנסות הריון ? ההריון האחרון הסתיים בהיפרדות שליה בשבוע 32 ואי ספיקה. למרות שנטלתי קלקסאן 80.ואספירין

מנהלי פורום ראומטולוגיה