נגישות
נגישות

מעבר בין תרופות דיכאון ותופעות לוואי

דיון מתוך פורום  דיכאון - אבחון וטיפול

10/12/2018 | 07:08 | מאת: שיר

שלום. לקחתי לוסטרל 50 מ"ג כשנה הפסיכיאטר אמר לי לנסות להחליף לברינטליקס תרופה מהדור החדש עקב עייפות מוגזמת שליוותה אותי.יש לציין שהלוסטרל עזר לי באיזון הריגשי והדיכאון . לקחתי שלושה ימים חצי כדור לוסטרל והפסקתי.התחלתי ליטול ברינטליקס חמישה מיליגרם סביבות כשלושה וחצי שבועות . בתקופה זו אני מוצאת את עצמי בוכה כפי שלא בכיתי במשך שנה שלמה ומתעצבנת מאפס למאה ונמצאת באי שקט מתמיד יש לי תחושת עצב וצער ולעיתים יאוש ומידיי פעם מתמודדת ושמחה אך סף רגשי בקצה שמכל דבר הדמעות עולות לי לבכי מהנשמה . השאלות שלי. האם זה תופעת לוואי של תרופות הברינטלירס . האם זה תופעות לוואי של הפסקת הלוסטרל. או שאני במצב רגיל בלי כדורים בכזה דיכאון קשה? והברינטליקס טרם השפיע..? כמה זמן עד שהברינטליקס אמור להועיל לי. יש לציין שיש לי כאבי ראש ובחילות אבל זה היה לי גם קודם לברינטליקס. אשמח לתשובות .תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, בשבועות הראשונים של מעבר מתרופה לתרופה עלולות להופיע תופעות לוואי שקשורות הן להפסקת התרופה הישנה והן לתרופה החדשה. בתקופה זו מאוד קשה לקבוע מה שייך למה ואין ברירה אלא להמתין ובמידת הצורך להיעזר בכדורי הרגעה. במידה ותוך 4-6 שבועות של נטילת התרופה החדשה (ברינטליקס) לא יחול שיפור במצבך, כדאי לפנות להערכה חוזרת של הרופא המטפל ולשקול שינוי התרופה.

מנהל פורום דיכאון - אבחון וטיפול