הפרעת אישיות ובוחן מציאות

דיון מתוך פורום  דיכאון - אבחון וטיפול

30/05/2017 | 14:22 | מאת: פלוני

שלום וברכה, רציתי לשאול מס' שאלות מה אומר המושג "הבחנה בין עצמי ללא-עצמי" במבנה אישיות גבולי? כיצד נפגע השיפוט ובוחן המציאות בהפרעה הנ"ל? האם אפשר בבקשה דוגמא? האם מבנה אישיות גבולי יכול להתקיים יחדיו עם הפרעה סכיזואפקטיבית? מה הפרוגנוזה למבנה אישיות גבולי? האם יותר טובה מ"הפרעת אישיות גבולית"? והאם זה שאני מנהל מערכת יחסים יציבה מס' שנים עם בת זוג (ובדרך להתחתן), ועם מעגל חברים די גדול (מהילדות) ובקשר טוב ומתמשך, אני עדיין יכול להיות עם "מבנה אישיות גבולי"? יש לציין שעיקר הקושי אצלי בא לידי ביטוי ב"חוסר כיוון בחיים" ו"מציאת משמעות לחיים" וחוסר ביטחון מתמשך (לדוג' לימודים ועבודה), בעוד שחבריי עם תואר, מקצוע ועבודה יציבה, ואני עובד לסירוגין בעבודות "פשוטות" לא מקצועיות, וללא "סטטוס" מסוים ונשאר מתוסכל מכך ביחס לחבריי ולסביבה, למרות יכולותיי וכישרונותיי, כמו כן קיימת נטייה למצבי רוח ובעיות בתפקוד בעבודה, ז"א אני לא עובד רציף ולא מוצא מקום עבודה רציני וקבוע בגלל החשש להתחיל משהו חדש, "מחוסר כוחות" במובן מסוים (כמו שציינתי בעיקר מציאת עבודה רצינית ויציבה ומימוש היכולות), וחושש להיכנס לחברה חדשה ולהסתגל, בעיקר ביחסים עם הבוס ועמיתים לעבודה, בעיה בלשמור על "קור רוח" ונטייה "לשרוף הכל" ולהגיב באופן אימפולסיבי ולעתים אף "סוער", כבר לא כ"כ סומך על עצמי בגלל הדברים הנ"ל ובגלל כישלונות חוזרים. יש לציין בעבר שסבלתי מחרדת נטישה ובעיה ב"קבלת מרות" עם הפרעת הסתגלות, נכון לעכשיו אבחנתי עומדת על "הפרעה סכיזואפקטיבית" לאחר שהשתנתה מ"הפרעת אישיות". (בן 29) תודה על ההתייחסות מראש ועל המענה וחג שמח

לקריאה נוספת והעמקה
01/06/2017 | 12:55 | מאת: נועם

נשמע יותר התעסקות אובססיבית בנושא.. ובעצמך. חבל! הניח לחייך לזרום ביתר רגיעה. עזוב אבחנות הם רק שמות וכלי בשיח הטיפולי לא יותר מכך. מכיון שאתה מתפקד די בסדר ויש לך אהבה הרי אתה יותר קרוב לבריא מלא בריא. וכולנו בסך הכללי ככה אין אף אחד! שמוגדר בריא. אין כזה אדם ואם הוא ישנו הרי כבר הספיק לטעום מקשיי החיים השונים והרבים.. תחשוב על מה שכתבתי לך וזה שווה כמו שיחת טיפול. המון הצלחה הלאה!

04/06/2017 | 17:12 | מאת: ד"ר אירנה ספקטור

שלום רב, לצערי לא אוכל להענות לבקשתך מאחר והנושא שאתה מעלה אינו קשור לנושא של הפורום ובכל מקרה אין אפשרות במסגרת הפורום לערוך דיון תיאורטי מעמיק בנושא כזה או אחר. אשמח לענות על כל שאלה שקשורה בנושא הפורום "דיכאון" במידה וקיימת ולעזור במידת האפשר.

מנהל פורום דיכאון - אבחון וטיפול