ממצא בכבד- fnh /

דיון מתוך פורום  מחלות כבד - אבחון וטיפול

14/07/2023 | 03:31 | מאת: טלי

שלום רופאים יקרים, אני בת 34- ברקע לופוס, נוטלת פלקווניל וסיקלוספרין . משנת 2018 אני במעקב אחר ממצא בכבד, הממצא החל מגודל של 2.5 ס"מ וכיום - הוא בגודל של 5.5 ס"מ . מבדיקה לבדיקה הוא גדל מעט . ( באחת הבדיקות הוא גדל מ- 2.5 ל- 4.5 בתוך שנה , היו גם בדיקות שהוא נותר ללא שינוי. ע"פ בדיקת - mri (מלפניי כמעט שנתיים) - הממצא נראה- FNH שאלותיי- א. מאיזה שלב ממליצים לכרות את הממצא הנ"ל אם בכלל ? כי בינתיים הוא ממשיך לגדול. ז"א -זה תלוי בגודל מסוים ? או בממצאים ההדמייתים. ב. האם בדיקת א"ס מספיקה לצורך מעקב? ג. ככוה"נ אמשיך ליטול גלולות (ברקע אנדומטריוזיס) ואולי אף אנסה הריון - כך שקיים סיכוי שהממצא ימשיך לגדול- לא ? ד. האם הטיפולים הכימים שאני נוטלת יכולים להשפיע על הממצא בכבד (נטלתי עד עכשיו במשך6 חודשים mtx 12.5 מ"ג - לא עזר ). אודה למענה, תודה.

שאלותיך מאןד חשובות ואין תשובה אחת לנושא FNH הינו ממא שפיר ולא דורש ניתוח אך לאור מדידות שונות יש צורך לבצע השוואה האם נעשה באותו מודליטי או לא

15/07/2023 | 23:50 | מאת: טלי

שלום, ותודה על המענה. ובהנחה שנמצא שאכן הממצא גדל . ושיטת המדידות זהה. אז מה ? אם הגישה לא לכרות ממצא מסוג fnh אז למה עליי להמשיך ולעקוב אחר הממצא ?(זו ההנחיה שקיבלתי לאחר בדיקת mri שעשיתי לפניי שנתיים) לא כ"כ מצליחה להבין מה הגישה לממצא fnh . אודה לעצתכם.

מנהלי פורום מחלות כבד - אבחון וטיפול