מצא בכבד-...............

דיון מתוך פורום  מחלות כבד - אבחון וטיפול

04/08/2022 | 02:35 | מאת: אני

שלום- אני בת 33 ,ברקע לופוס.נוטלת גלולות ופלקווניל . יש לי מזה כ- 5 שנים ממצא בכבד. לפניי שנה הממצא הכפיל את עצמו בגודולו וכרגע הוא יחסית יציב . נמצא באונה הימינית קוטר 4.6 ס"מ . בבדיקת mri הממצא אובחן- fnh השאלה שלי- האם יתכן שהממצא הנ"ל גורם לי לעיתים לכאבים ? כי מזה כשנתיים לעיתים אני נתקפת בכאב חזק מאד.-שלאחר מכן חולף.. ועליתים פשוט כאב בבטן עליונה שמקרין לי לגב. אני פשוט מתוסכלת כי זה כאב שקיים כבר למעלה משנה. ונראה שאין לו הסבר. יש מצב שאולי יש אבנים בכיס המרה שלא רואים אותם ? מה אתם ממליצים לעשות ? ואולי כדאי להסיר את הממצא הזה ? אני סובלת הרבה מכאבים בבטן עליונה ימנית מקרין לגב ולעיתים לכתף.

FNH לא גורם לכבים ובטח לא לכאבים התקפיים אם את חושבת שאת רוצה לעבור ניתוח של חלק מהכבד - מוזמנת לפנות לכירורג לאור הבדיקות שעשית מניחה שכבר היית בברור לכאבי הבטן הרבה בריאות

07/08/2022 | 16:19 | מאת: אני

שלום. תודה על המענה. הבדיקות שעשיתי זה mri וא"ס. אני אמורה לעשות גם קולונסקופיה. וברקע אני עם אנדומוריוזיס. אז אולי יש נגעים שהגיעו לאזור הכבד ?.... מה עוד מומלץ לעשות ? (קראתי שלעיתים נדירות fnh כן יכול לגרום לכאבים...ולעיתים גם מנתחים..)

מנהלי פורום מחלות כבד - אבחון וטיפול