תפקודי כבד מוגברים זמן ממושך- שאלה מעודכנת!!!

דיון מתוך פורום  מחלות כבד - אבחון וטיפול

03/04/2021 | 20:32 | מאת: אביטל

בת 37. ברקע מחלת כליות מסוג IGAN ומחלת השימוטו (בחורה "אוטואימונית"). נמצאת במעקב נפרולוג ואנדוקרינולוג. בעשרה החודשים האחרונים תפקודי הכבד מוגברים ובכל פעם הערכים ממשיכים לעלות. לפני כשבוע עשיתי בדיקות והערכים שיצאו הם: (AST - 88 (0-31 (ALT - 98 (0-34 (GGT - 51 (0-38 ב US כבד ובטן שעשיתי נכתב "כבד שומני" בדרגה קלה. יש לציין שאני לא בעודף משקל, לא שותה אלכוהול ושומרת על תזונה בריאה. לא מזמן הייתי במרפאת כבד ושם הרופאה אמרה לי שהבדיקת US לא אמינה (נכתב שהיתה קיימת בעיה טכנית במהלכה) ושתפקודי הכבד לא מוגברים בגלל זה. כרגע ממשיכה מעקב של תפקודי כבד אחת לחודש וביוני יש לי שוב תור למרפאה. רופאת המשפחה שלי אמרה לי שזו יכולה להיות גם בעיה כבדית אוטואימונית בשל הרקע האוטואימוני שלי. שאר הבדיקות (סרולוגיה וקרישה)תקינות. שאלותיי הן: 1. האם זו אכן יכולה להיות בעיה כבדית אוטואימונית בשל הרקע האוטואימוני שלי (השימוטו וה- IGAN)? 2. האם ישנם עוד דברים שניתן וצריך לבדוק? 3. האם כדאי לחזור על ה US כבד או שזו אכן בדיקה פחות אמינה?

מהם המדדים האוטואימונים בבדיקות דם? עושה רושם שנבנתה תכנית עבודה עם מחשבה מאחריה

04/04/2021 | 19:32 | מאת: אביטל

בהמשך לשאלתך: המדדים האוטואימוניים כגון ANA וכו' יצאו תקינים וגם הסרולוגיות שעשיתי להפטיטיס יצאו תקינים מלבד הפטיטיס B שיצא שלילי ובתור אחות הייתי חייבת להתחסן שוב. אחרי מנה ראשונה יצא ab חיובי ולכן לא זקוקה להמשך מנות החיסון. 1. האם כדאי לבדוק עוד דברים? 2. האם יש טעם לחזור על ה US בטן עליונה? 3. האם יכול להיות קשר בין המחלות האוטואימוניות שלי לבין העלייה באנזימי הכבד? התור החוזר שלי אליכם הוא רק ביוני ובינתיים תפקודי הכבד ממשיכים להיות בעלייה...

04/04/2021 | 19:35 | מאת: אביטל

יש לציין שגם רמות הכולסטרול קצת גבוהות למרות שאני מקפידה על תזונה בריאה ולא נמצאת בעודף משקל. ובפעם האחרונה שהייתי אצל הנפרולוגית היא כתבה בסיכום ביקור המשך מעקב שומנים בדם ולשקול טיפול בסטטנים. בינתיים לא הוחל טיפול. ביוני אהיה גם אצלה. האם יש קשר בין הדברים?

מנהלי פורום מחלות כבד - אבחון וטיפול