אחוזי הצלחה בזריקות אייליה

דיון מתוך פורום  מחלות רשתית ורטינופתיה סוכרתית בניהול עמותת לראות

27/01/2019 | 02:14 | מאת: משה

אני בן 50 , חולה סוכרת כ-20 שנה , חלבון מסוכרר בערך 7 אחוזים . לפני כשנה אובחנו DME וגם NPDR בשתי העיניים , בדרגה חמורה . קיבלתי 5 זריקות אווסטין ללא כל שיפור . עכשיו הרופאים ממליצים לעבור לזריקות אייליה . אני מבקש לדעת היכן אוכל למצוא סטטיסטיקות של אחוזי הצלחה לאייליה כתרופת קו שני .

לקריאה נוספת והעמקה

אין מאמרים רבים לגבי התוצאות הסטטיסטיות של שיפור בראיה לאחר החלפת טיפול לאיליה או לוסנטיס כקו שני. אולם בנסיון שלנו בהחלט יש שיפור בבצקת בעקבות החלפות טיפול באחוז לא קטן מהחולים.

08/03/2019 | 01:18 | מאת: משה

סליחה על החוצפה , אבל למה את אומרת זאת ? מהנסיון שלי להשיג המידע , עולה שמשרד הבריאות עושה כל מאמץ אפשרי להסתיר המידע ! מספר חולי DME , מספר מקבלי אווסטין , מספר מקבלי אייליה (דהיינו , אווסטין נכשל) - הכל מוסתר מהפציינטים ומהרופאים כאחד . ומכיוון שהסטטיסטיקה אומרת שמדינת ישראל במקום הראשון (המביש) באחוזי תמותה של חןלי סוכרת , ובשאר המדדים של עיוורון וכריתות רגליים אנחנו גם במצב בזיוני , ביחס לעולם , עושה רושם שקמפיין הסתרת אחוזי כישלון הטיפול באווסטין ואח"כ באייליה נובע כנראה מתוצאות ביזיוניות גם כן . מדוע את טוענת לשיפור באחוז לא קטן , אם המידע מוסתר ? להזכירך , טופלו בישראל בזריקות קו-שני רבבות חולים בשנים האחרונות . האם מערכת הבריאות הישראלית מחביאה הישג מרשים של שיפור בבצקת באחוז לא קטן ? או שאלפי מקבלי תעודת עיוור מדי שנה (נתונים רשמיים של משרד הרווחה כן מתפרסמים) הם אחוז הכישלון האמיתי של המערכת . בתור פציינט , מספיקה לי הפרוגנוזה הגרועה של המחלה , אני לא צריך בנוסף לכך שהרופא ישקר לי .

מנהל פורום מחלות רשתית ורטינופתיה סוכרתית בניהול עמותת לראות