פמוטידין - אנדוקרינולוגיה

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

07/03/2019 | 21:31 | מאת: יוראי

במאמר מדעי נכתב כך: The early generation histamine H2 antagonist cimetidine is a competitive antagonist of the androgen receptor386 and in large doses may produce gynecomastia, breast tenderness, and erectile dysfunction.387 Although minor changes in testosterone, prolactin, LH, and FSH388 have been reported, these do not appear to be clinically significant. Neither ranitidine nor the proton pump inhibitors have any impact on serum testosterone levels. לינק: https://www.sciencedirect.com/topics/neuroscience/antiandrogens האם יש אמת בדבר? האם ניתן לטפל באופן יומי בנוער, אם יש פגיעה בטסט'? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

אתה משבש את שם החומר אם תקרא מה ששלחת לי כתוב שהשינויים מזעריים ואינני מטפל בדבר כזה. בדרך כלל הבעיה היא של מבוגרים ולא של ילדים ונוער.

07/03/2019 | 23:22 | מאת: יוראי

כתוב גם: In two other studies on male patients, increased LH and T levels were also reported (4,5). Cimetidine competitively blocks DHT receptors and is referred to as a weak nonsteroidal anti-androgen (2-5). It increases LH levels, presumably by antagonizing the feedback control of gonadotrophin secretion by androgens. An alternative explanation is that cimetidine desensitizes androgen receptors and inhibits the negative feedback for gonadotrophin secretion. Subsequent to increased LH levels, an elevation in T levels occurs. החשש שלי הוא לגבי נער. האם יש השפעה אנטי-אנדרוגנית לטיפול תרופתי בפמוטידין באופן יומי. הוא בעת הליך התבגרות וחסימה של DHT כפי שכתוב שם עלולה להשפיע על התפתחותו לשארית חייו, למשל תשעורת בפנים. האם אני צודק?

07/03/2019 | 23:24 | מאת: יוראי

זאת אומרת, שאלתי היא (ללא קשר בשינוי ברמות הורמונים) האם תרופה זו פועלת כאנטי-אנדרוגן שאינו סטרואידי, ואחת הפעולות שלו היא חסימה של DHT ביותרת המוח/באיבר אחר, ומכך להשפעות על התפתחות הנער

אינני מתעסק בנושא זה הוא לא רלבנטי לילדים ונוער

ממש לא נכון עם הפסקת תרופות התופעות חולפות

07/03/2019 | 23:52 | מאת: יוראי

שאלתי היא לגבי טיפול יומיומי למשך שנים כפי שהומלץ ע'י רופא אלרגיה. כך שהטיפול לא יופסק בעתיד הנראה לעין. האם הדבר עלול לפגוע ב dht ובהתפתחות הילד (בהנחה שיטפול עד גיל 16-17 וגמר התבגרות)?

אינני מוצא דיווח על ניסיון כזה ארוך טווח בספרות- שאל אנדוקרינולוג מבוגרי. אולי להם יש ניסיון

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים