הפסקת טיפול בהורמון גדילה

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

22/08/2018 | 21:46 | מאת: רן

התחלנו בטיפול בהורמון גדילה בילדה בת כ - 11 לפני 5 חודשים. לאחר התלבטויות רבות החלטנו כי אנחנו רוצים להפסיק את הטיפול. האם יש להפסיק בצורה מדורגת ? בבת אחת ? האם ההפסקה עלולה לייצר נזק להמשך הגדילה ?

לקריאה נוספת והעמקה

מה שאתה מוסר זה לא מידע ואינו מאפשר לענות לך תשובה מדוייקת ואחראית. אני מצפה למידע באופן הבא: התחלנו טיפול בבתנו בת______בגלל : קומה נמוכה? חוסר הורמון גדילה? אין חוסר בהורמון גדילה? סיבה אחרת? הנערה בתהליך התבגרות? הנערה עדיין לא החלה להתבגר? גיל העצמות שלה____שנים בגיל______שנים. באיזה אחוזון הגובה והמשקל? התשובה שונה לפי הנתונים

23/08/2018 | 12:26 | מאת: רן

תודה רבה על תשובתך הבת בת 11 ושמונה חודשים. היתה במעקב בגין גובה באחוזון 3% .לפני כשנה היתה האטה בצמיחה וקצת ירדה צתחת ל - 3%. זה מה שגר להתחלת הטיפול. בבדיקות תבחין עלה כי יש חוסר בהורמון אבל לא היתה קביעה חד משמעית. טרם התחיל תהליך ההתבגרות המינית. גיל העצמות שלה בפעם האחרונה שבדקנו היה קצת מתחת לגילה תודה !

המשפט:"בבדיקות תבחין עלה כי יש חוסר בהורמון אבל לא היתה קביעה חד משמעית." התבטאות מדוייקת כמו פנייתך הראשונה אלי. אם אין חוסר בהורמון גדילה, הבת אינה צריכה טיפול מבחינה בריאותית ועל כן אין חובה לתת לה טיפול. בקשר להפסקת טיפול, אם קבעתי שכדאי לתת טיפול, נדיר מאד מאד שהפסקתי טיפול. מי שטופל וראה שיפור בגדילה לא רצה להפסיק. תמיד מגיע מצב שבבקורת אני רואה שמיצו את הטיפול ןאז אני אומר: אתמול בערב היתה הזריקה האחרונה. עם הפסקת הטיפול קצב הגדילה יורד לתקופה מסויימת ומתחדש לאחר מכן. יש רופאים מעטים הנוהגים, אם מפסיקים טיפול לפני הזמן, לתת לתקופה מסוימת את הטיפול יום כן יום לא.

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים