שאלות

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

16/12/2016 | 08:03 | מאת: שרה

שלום ד"ר, אני אתחיל מקצת רקע... אני יודעת שהרקע לא קשור לתחום שלך, אבל אולי זה כן קשור.. עד אפריל האחרון הייתי בריאה... מאפריל יש לי לעיתים קרובות סחרחורות, לחץ דם גבוה ודופק מהיר (תמיד מעל 100). בנוסף, אני מאוד חלשה קיצונית. מספר פעמים עשיתי אק"ג- ממצא של טכיקרדיה. בדיקות דם שעשיתי- הכל תקין, לא כולל בילירובין גבוה ופרולקטין גבוה. הייתי אצל קרדיולוג- עשיתי אקו לב, מבחן מאמץ, בדיקת שתן 24 שעות- הכל תקין, למעט סינוס טכיקרדיה (דופק הגיע ל 160 באקו לב במנוחה). ביוני האחרון התחילה לי פזילה החוצה בעין שמאל- רופא עיניים מומחה לפזילה שלח לנוירולוג- עשיתי סיטי מח- תקין, סיטי ארובות עיניים- הודגמה אקסופטלמוס שמאלית, emg ncv- תקין, בדית דם למיאסטניה- תקין. המומחה פזילה הפנה אותי לאנדוקרינולוג- בלוטת תריס תקינה. מחכה לתוצאת בדיקה של tsi. קורטיזול (גם רגיל וגם עם השפעת דקסמנטזון)- תקין. הפסקתי לפני שלושה חודשים לקבל ווסת, שעד אז היה יחסית סדיר ובא כל חודש. פרולקטין בדם גבוה (בדיקה שבוצעה פעמיים כדי לאשש)- אתמול עשיתי mri מח, חושבים שיש בהיפופיזה גידול קטן שלא ראו בסיטי מח... בנוסף, ובלי קשר לאנדוקרינולוג- יש לי שיעול כלב כבר חודש- טרם פניתי לרופא משפחה בעניין הזה. באמת שניסיתי לקצר. לשאלותיי- בשלושה שבועות האחרונים היה לי כמה פעמים דם בצואה, זה לפעמים בניגוב, לפעמים באסלה ולפעמים על הצואה עצמה, לפעמים גם לא היה כלום.. בלי כאבים ביציאות בכלל! חייבת לציין שעניין הסחרחורות וכאבי הראש עומדים בעינם. האם לדעתך אני צריכה לדבר על זה עכשיו עם רופא המשפחה? ולהיבדק אצל פרוקטולוג (מתביישת)? האם זה יכול להיות קשור למה שסיפרתי? יכול להיות שהדם נובע מלחץ נפשי גבוה שאני שורה בו תקופה ארוכה בגלל כל הבדיקות שאני עוברת (אני עוברת הרבה)? יכול להיות שיש לי גידול גם במעיים? אבקש שתכתוב לי בכנות האם עליי לדבר על זה עכשיו עם הרופא או אם אין קשר לרקע שלי אוכל לחכות עם זה עד שאסיים עם הסיפור של הגידול במח... ואם הדם הוא מלחץ וכל הבירור ייצא תקין יש מצב שזה ייפסק מעצמו... אני מעדיפה את האפשרות השניה לכן אני שואלת האם זה בסדר או חשוב לאבחנה הכוללת.. אני בת 26.. תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה
16/12/2016 | 09:20 | מאת: מאור

מה זה השאלות האלה? ברור שלספר הכל לרופא משפחה ובהקדם! תהי אחראית לבריאות שלך וספרי הכל למרות הבושה ולמרות שאין חשק לעבור בדיקות מסוימות! גוף האדם הוא מערכת אחת והכל קשור בסופו של דבר.. לפעמים אני לא מבין שאלות של אנשים פה... רפואה שלמה!

לשירה, הדימום מפי הטבעת מחייב בדיקת פרוקטולוג. קרוב לודאי שאין לך שום דבר מדאיג והסיכוי למחלה משמעותית במעי הגס בגילך הוא קלוש ביותר. בכל אופן רצוי להבדק. הממצא בהיפופיזה אינו מסביר זאת. בנוסף-בקשי מהרופא המטפל לבצע בדיקות דם ושתן כדי לשלול אפשרות של פיאוכרומוציטומה.

16/12/2016 | 09:32 | מאת: שרה

לרופא, אם הסיכוי קלוש למה לבדוק? האם דחוף? תודה רבה! למאור, לא זוכרת ששאלתי שאלה לכל גולשי הפורום אלא לרופא... בכל אופן התגובה שלך קצת פוגעת.. אני מאוד אחראית על הבריאות שלי ועושה את כל הבדיקות שנותנים לי... לא מאחלת לך לעבור את מה שאני עוברת (כל הגוף שלי השתנה בחצי שנה). יום טוב!

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות