קרע לאחר לידה

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

24/12/2013 | 20:13 | מאת: יעל

לפני שנה ו4 חודשים ילדתי בלידה רגילה שהסתיימה עם קרע בדרגה 3B. מיד לאחר הלידה הועברתי לחדר ניתוח ושם הקרע נתפר ע"י כירורג. תודה לאל אינני סובלת מהשלכות כלשהן כתוצאה מהקרע. בבית החולים נאמר לי שיכול להיות שבהריון הבא אצטרך לעבור ניתוח קיסרי ונשלחתי לבצע בדיקת מנומטריה ואולטרסאונד. אני לא מעוניינת לבצע את הבדיקות הפולשניות האלה. אני בהחלט אבחר באופצייה של ניתוח קיסרי בהריון הבא אך אני מעוניינת לבצע ניתוח קיסרי ע"י מנתח פרטי שאבחר. האם רופא יכול לכתוב המלצה בכתב לחברת הביטוח לניתוח קיסרי גם אם לא אעבור את הבדיקות שציינתי?

לקריאה נוספת והעמקה
27/12/2013 | 13:00 | מאת: ד"ר בנימין פרסון

שלום יעל, ביצוע מנומטריה ואולטראסאונד של פי הטבעת חשוב מאוד לצורך תיעוד המצב הנוכחי של פי הטבעת וריצפת האגן שלך. הסיבה לכך היא שבמידה ויש השלכות של הקרע שעברת, הן יכולות לבוא לידי ביטוי בעוד שנים רבות כשתהיי בת 60-70, ואז לא ניתן יהיה להוכיח שזה בגלל הקרע. הבדיקות האלה הן אכן פולשניות אך בצורה מינימלית ביותר, אינן מצריכות הרדמה או טשטוש ולא כל כך נוראיות, והתועלת שתפיקי מתוצאותיהן תהיה גדולה לאין ערוך בהשוואה לאי הנעימות מהן. לשאלתך: מומלץ אך לא חובה לעבור ניתוח קיסרי בלידות הבאות לאחר לידה בה היה קרע משמעותי. ניתן לקבל המלצה כזו בכתב.

27/12/2013 | 20:11 | מאת: יעל

והאם קרע בדרגה 3B נחשב לקרע משמעותי? אני לא רוצה לקחת סיכון בלידה הבאה ובגלל זה רוצה לבחור בניתוח קיסרי. לא מוכנה להסתכן בקרע נוסף או שבגלל הלחיצות אחליש את האזור שנפגע. אני אמנם נכון להיום לא סובלת מהשלכות כלשהן אבל בהחלט מורגש שהמקום לא חזר להיות כמו שהיה לפני הלידה. אכתוב מה נרשם לי במכתב השחרור מבית החולים: לאחר הלידה בבדיקה מתגלה קרע פרינאלי מדרגה 3 הנמשך כאקסטנציה של האפיזיוטומיה לכיוון הרקטום. בבדיקתה בחדר הניתוח - קרע מדרגה 3B עם מעורבות של כ- 70-80% מהסיבים של ה- EXTERNAL ANAL SPHINCTER.ללא מעורבות הספינקטר הפנימי. בוצעה תפירה של הקרע בשיטת END TO END עם 4 תפרי 3-0 PDS. ולאחר מכן נתפרה האפיזיוטומיה. מהלך התפירה תקין. טופלה בזינט ופלג'יל במהלך הפעולה. המשך טיפול בדיאטת דלת שארים. ברור לי שרצוי לעבור את הבדיקות אך במידה ובעתיד ארגיש אי שליטה כמובן אבצע אבל כל עוד שאני בסדר כרגע לא רואה סיבה לבצע אותן כרגע. רק השאלה שלי האם על סמך מה שקראת ממכתב השחרור לדעתך מדובר בקרע משמעותי שרצוי שאעבור בגללו ניתוח קיסרי?

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות