פרופרציה/אבצס תוך בטני לאחר ניתוח
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, ב10/09 עברתי ניתוח לכריתת חלק מסוף המעי הדק (20 ס"מ) ותחילת המעי הגס (15 ס"מ) בשל מחלת הקרוהן ממנה אני סובל 8 שנים,לאחר שבוע שוחררתי מהמחלקה ולאחר יומיים בבית הופיע חום 38.5 לאחר בירור עם המנתח חזרתי לבית החולים שם בוצע לי סיטי והתגלה פרופרציה/אבצס בקוטר 2 ס"מ באזור הניתוח ,כעת לאחר 9 ימים של צום וקבלת אנטיביוטיקה לווריד התחלתי לקבל כלכלה המורכבת ממודלן ונוזלים,שאלתי היא האם ניתן להתגבר על האבצס אך ורק באמצעות אנטיביוטיקה והאם בסופו של דבר בכל מקרה לא יהיה מנוס מניתוח, וכן כיצד ניתן לדעת בוודאות שהאבצס נסגר/הבריא.חשוב לציין שלדעת הרופאים לא ניתן לנקז את האבצס מיכוון שהוא קטן מדי
ערב טוב שי, אבצסים קטנים אכן ניתן לרפא ע"י אנטיביוטיקה וסוגים שונים של תזונה, למרות שלפעמים באמת אין מנוס מניתוח. ניתן לבצע CT חוזר לאחר מספר ימים של טיפול (שבוע - שבועיים) ולהשוות ל-CT הראשון. תרגיש טוב.