האם כדאי לי לעבור סיגמואידוסקופיה?
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום, אני בן 43, יש לי כאב קל, אי נוחות ורגישות מדי פעם בפי הטבעת אך היציאות סדירות ובדיקת הצואה תקינה ללא דם סמוי. בבדיקה רקטלית נתגלו אצלי מספר טחורים. ראוי לציין שיש לי סיפור משפחתי שכן אמי כבת 67 עברה לאחרונה ניתוח להסרת 4 פוליפים (ברקטום, בצקום ובקולון) ויש לה טחורים דרגה 4. האם כדאי לי לעבור סיגמואידוסקופיה? או אולי קולונוסקופיה? בתודה מראש, שלמה
לקריאה נוספת והעמקה
ערב טוב שלמה, הסיפור שלך אינו מחשיד למחלה רצינית בבטן ולפי ההנחיות היבשות של משרד הבריאות אין צורך לבצע אף בדיקה בשלב זה. בגיל 50 יש לבצע קולונוסקופיה מלאה.