תופעות לאחר ניתוח להסרת גידול במעי הגס
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני חודשיים אימי עברה ניתוח להסרת גידול שהיה ממוקם כ16 ס"מ מפי הטבעת. הניתוח הוסרו 22 ס"מ מהמעי הגס. הניתוח עבר בסדר והגידול היה שפיר, אך אימי מאוד סובלת. יש לה דחף תמידי להתפנות (לחץ בפי הטבעת), ויש לה יציאות כל רבע שעה וקשה לה להתאפק ליותר מ5 דקות. האם זה טבעי לאחר ניתוח כזה? האם זה ישתפר עם הזמן? ואם לא, כיצד ניתן לטפל בזה או להקל עליה? תודה מראש
ערב טוב שני, לאחר ניתוח כריתה (אפילו חלקית) של הרקטום (זה מה שאימך עברה כנראה), יש תופעות כפי שאת מתארת. הבשורות הטובות הן שזה מסתדר והרעות הן שזה יכול לקחת שנה ולפעמים שנתיים. אפשר לשנות קצת את התזונה ע"י הוספת סיבים תזונתיים למזון. תתייעצו עם דיאטנית.