צניחת רקטום
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, מטופל בן 37 עם צניחת רקטום. בשל בעיית התנהגות נמצא פעמים רבות ביום בשרותים.מכאן החשש כי בניתוח עש אלטמייר תשוב הבעייה בגלל הפעלת הלחץ בשהות בשרותים. האם החשש מוצדק ? האם במקרה זה מומלץ על AR או אלטמייר ? תודה
שלום ניר, הספרות הרפואית בנושא צניחה של הרקטום אומרת ששיעורי ההצלחה של ניתוח בגישה דרך הבטן - Rectopexy עם או בלי כריתה חלקית של המעי הגס העודף, בעיקר החולים צעירים יחסית, הם הרבה יותר טובים, ושיעורי החזרה של הצניחה הרבה יותר נמוכים מאשר בניתוח ע"ש Altemeier. אם אתה שואל לדעתי, בחולה צעיר הייתי הולך על ניתוח בגישה בטנית ולא Altemeier בהצלחה