כאב רקטלי קשה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
סובל מכאבים רקטליים רצופים וחזקים כל היום המתחילים מספר דקות לאחר היציאה מתגברים לכאבים ובמשך היום הכאב מוקרן לעכוזים. אין עצירות, אין דם. הרופא שבדק אותי (כולל רקטוסקופיה) טוען שזה ספזם של הפובורקטליס ושעלי לעשות אמבטיות ואין לו עצה נוספת. אני מרגיש ידנית את מרכז הכאב 5 ס"מ פנימית. מה ידוע על ההפרעה הזאת וכיצד מטפלים בה? התאכזבתי מאד מאי הפנייה לטיפול מתאים.
שלום אדי, אם האבחנה היא אכן ספאזם של הפובורקטליס, אז הטיפול המומלץ הוא ביופידבק. לצורך התחלה של הטיפול רצוי להיות בטוח שזו אכן האבחנה. האבחנה מבוצעת ע"י ביצוע סידרת בדיקות שהחשובה ביותר מהן היא מנומטריה של פי הטבעת וריצפת האגן.