טחורים ומניעתם
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בחורה צעירה ובריאה בדרך כלל, בת 22, בגיל ממש צעיר בערך 9, התחלתי לסבול מטחורים.. ומאז הטחורים הולכים וחוזרים בדרגות שונות של כאב. אני משתמשת בעיקר בנרות של פרוקטו ולעיתים רחוקות גם במשחה של פרוקטו. רציתי לשאול אם יש איזו שהיא דרך למנוע את הטחורים מלכתחילה? אני רוצה להביא ילדים בקרוב וכל האחיות שלי ואמא שלי סבלו מטחורים אחרי לידה, וחשבתי האם יש דרך מעכשיו להעלים אותם איכשהו? תודה רבה
שלום כרמל, לידיעתך, הטחורים כשלעצמם אינם מחלה אלא סימפטום של מחלה אחרת. הסיבה העיקרית שבגללה הטחורים באים לידי ביטוי היא עצירות, או אי סדירות של פעילות מערכת העיכול בכלל. אם החולה סובל מעצירות, הוא צריך להתאמץ יותר בזמן יציאות, והלחץ המוגבר בבטן גורם להתבלטות של הטחורים. הפתרון הוא הימנעות מעצירות והסדרת היציאות. הדרך המומלצת ביותר היא אכילת מזון עשיר סיבים תזונתיים ושתיה מרובה. בהצלחה.
תודה על תשובתך המהירה ד"ר. חילוף החומרים שלי עובד 3 פעמים ביום, לעולם לא סבלתי מעצירות ואני ממש משתדלת לא ללחוץ בשירותים ובכל מקרה יש טחורים. האם אני צריכה ללכת להיבדק בקשר למחלה אחרת שקשורה לקיבה? מלבד זה אני אתחיל עם סיבים תזונתיים. תודה מראש כרמל