בוטקס לפני פיסורה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שמתי לב כשנשאלה השאלה האם לעשות זריקת בוטקס לפני ניתוח לפיסורה-התשובה היא תחליטו בעצמיכם. אך כרופא בודאי יש לך דעה מוסמכת בענין יותר מאשר לנו. האם תוכל לאמר מה המלצתך מבחינה רפואית? האם תמליץ לעשות בוטקס לפני ניתוח? בתודה
בוקר טוב אודי, הנתונים בספרות על שיעורי ההצלחה של בוטוקס מראים שאין הבדל בין הצלחה של טיפול בבוטוקס לבין משחת ניפדיפין או רקטוג'סיק או דומיהן. הבעיה היא שזהו טיפול יקר יחסית, ולא כל פרוקטולוג יודע איך בדיוק להזריק את הבוטוקס ולאן. ראיתי כבר חולים שבטעות הבוטוקס הוזרק לשריר הסוגר החיצוני במקום לפנימי והחולה איבד את השליטה על היציאות למספר חודשים. אם הבוטוקס עובד והפיסורה מתרפאה, אין צורך בניתוח כלל, אבל זה נכון גם למשחת ניפדיפין. ההחלטה היא בידי החולה כפי שנאמר לך.