התייעצות דחופה הפרשות מפי הטבעת

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

18/10/2018 | 04:55 | מאת: שירה

בת 44 מאובחנת מזה 5 שנים עם מחלת קרוהן .קולונוסקופיה ראשונה נצפתה עדות למחלה ואילו 3 קולונוסקופיות אחרונות + mri ו mre שבוצעו הראו מעי תקין ללא עדות למחלה. מזה שנתיים עם 2-3 יציאות ביום ללא שלשול וללא כאבים כלל. נמצאת תחת טיפול תרופתי של אינטיביו מזה חצי שנה. הבעיות הקשות שאני מתמודדת איתן בשנים האחרונות הן תחושת אי נוחות בפי הטבעת כאילו האזור "פתוח" דליפת נוזל שקוף מפי הטבעת בעל ריח רע. זה היה מינורי אך בשנה האחרונה זה התגבר מאוד. לעתים גם מלווה בטיפות צואה בפי בטבעת. הענין מתגבר בישיבה במיוחד. עברתי קולונוסקופיה של המעי הגס ונשלל גידול פוליפ או סיבוך כלשהו. נמצאו רק טחורים פנימים קטנים וגם חיצונים שהגסטרו והכירורג שמתמחה בפרןקטולוגיה לא התרגשו מהם. עבודתי כרוכה בישיבות ואני בלחץ נוראי בכל פעם לפני ישיבה ליד אנשים שחלילה יריחו ולכן מקפידה לנגב את האזור בעדינות לא מעט פעמים והולכת עם פד גאזה בפנים. מקפידה על הגיינה וניקיון האזור. אני צעירה יחסית , איכות חיי נפגעה באופן קיצוני ועל על סף אובדן כושר עבודה. יש לי תור לבדיקות אצל פרוקטולוג הקשורות לסוגרים. שאלתי היא 1. האם טחורים עשויים לגרום לתופעה כזאת ? 2. אם המחלה מאוזנת / לא קיימת למה זה קורה ? .3. שמעתי על תופעה שנקראת מעי דולף. האם זה יכול לגרום לזה ? איך בודקים דבר כזה והאם יש לכך טיפול ? 4. האם הקולונוסקופיות המרובות שעברתי (4 ) יכולות לגרום לכך ? אודה מאוד לעזרתך

לקריאה נוספת והעמקה

הקולונוסקופיות אינן יכולות לגרום לכך כנראה שאין קשר למחלת הקרוהן ולתופעה. גם טחורים אינם גורמים לכך. לא מכיר מעי דולף - מכיר בעיית שליטה על סוגרים הגורמת לבריחת צואה ו/או שתן. מציע לברר את תפקוד הסוגר האנלי אצל פרוקטולוג.

16/12/2022 | 22:05 | מאת: תחושת לחות בפי הטבעת

הי אני סובל מאותה בעייה ואשמח למענה. תחושה של רטיבות בפי הטבעת ומופיע כתם חום בניגוב עם נייר. זה קורה בערך פעם ביום . בעיקר אחרי מקלחת חמה עדיין יש כתם על הנייר בניגוב פי הטבעת.

ראה תשובתי הקודמת. לא תמיד ניתן לדעת את הסיבה להפרשה ולכן גם לא תמיד יש טיפול לבעיה

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות