בעיה קשה ביציאות..!!......

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

08/08/2018 | 21:25 | מאת: ליאת

יש אצלי תחושה של צורך ביציאה וכשאני הולכת לשרותים לא יוצא כלום. כמו עצירות רק כן יש תחושה שיוצא משהו אבל חוזר חזרה לבפנים. ככה כבר חודשים! מידי פעם אחרי כמה ימים בלי יציאה הבטן נפוחה ויוצאת צואה קשה וגדולה וצבע חום חזק עם מאמץ וכאב גדול והרבה דם. מקפידה על ירקות ומים. היום פניתי לכירורג שלא ראה שום בעיה וממליץ ברור גסטרואונטרולוג שיכלול קולונסקופ- אני מעדיפה להפסיק את הברור הפולשני אבל כן רוצה לפתור את הבעיה! מה יחפשו בדיוק בקולונסקופיה ומה לדעתך זה יכול להיות? גם אם תכתוב מספר אופציות אפשריות זה מעולה בשבילי! תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

מה שתיארת דורש בדיקת קולונוסקופיה. לכל היותר ניתן להפנות אותך לבדיקת קולונוסקופיה וירטואלית שהיא בעצם CT בפרוטוקול המתאים לבדיקת המעי הגס

15/08/2018 | 19:40 | מאת: ליאת

1. האם קולונסקופיה וירטואלית דורשת הכנת ניקוי מעי כמו קולונסקופיה רגילה? 2. האם הבדיקה עם בגדים? 3. מה אתה חושב שהבעיה? יעזור אפילו כמה השערות מה לדעתך.

קולונוסקופיה וירטואלית דורשת הכנה דומה לקולונוסקופיה רגילה. גם בבדיקה זו מחדירים קצה של צנור לפי הטבעת ומזרימים דרכו אויר כדי לנפח מעט את המעי כך שאפשר יהיה לזהות אם יש משהו בדופן המעי. הבדיקה עם ביגוד חלקי, כנראה חלוק כדי שתתאפשר גישה לפי הטבעת (גם בקולונוסקופיה רגילה זה כך. אין לי השערות - את צריכה את הבדיקה כדי להתקדם באיבחון.

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות