איך"לשכנע"את האישה לעשות הפריה

דיון מתוך פורום  פוריות - ייעוץ רגשי ותמיכה

23/03/2019 | 09:29 | מאת: דני

שלום לך. בהמשך לפניה הקודמת מה9.2 אז אנחנו בטיפול זוגי.אומנם לא אצל מטפלת המתמחה בפוריות אבל הטיפול שאמור לגשר על הפערים מההמלצה הקודמת שלך.כרגע מדובר על זה שקבעתי לאשתי תור לרופא ליום שלישי הקרוב כי לוקח 48 שעות עד שמקבלים אישור מקופת חולים לביצוע הפריה והיא אמורה להתחיל את התהליכים ביום חמישי.העמדה הנוכחית שלה היא ש:לא יוצרים הריון בכוח(כלומר בהפריה).אם במקרה יקלט טבעי אז היא מוכנה לקחת תמיכה הורמונלית כדי לשמר את ההריון אבל כאמור לשיטתה לא יוצרים הריון בכוח.היא עשתה דרך אגב פרופיל הורמונלי בווסת בתחילת השבוע והוא תקין אבל בגלל הגיל 44 ובכלל שהיה לה לפני שנה amh של 0.99 הסיכויים נמוכים.זה לא אבוד כהגדרת אחד מהמומחים בפורום פוריות מקצועי אבל כאמור נמוכים.וכידוע אם היא תעשה את התהליכים והם יצליחו-הסבירות לוולד פגום בגלל הגיל היא לא 0 מוחלט אלא משהו כמו 8 מתוך 1,000.אני"מת"שהיא תלך לרופא ביום שלישי ומחר דרך אגב יש לנו פגישה טיפולית עם המטפלת הריגשית.אני רוצה שהיא כמובן תלך לרופא לדבר על הפריה אבל בנסיבות כאלה שאם היא תעשה הפריה וחס ןחלילה יוולד וולד פגום אז שהיא לא תטיל את האשמה עלי שזה בגללי אלא שזו תהיה אחריות משותפת.בנסיבות הנ"ל יש לך דרך להציע לי איך"לשכנע"אותה ללכת לרופא כדי לעשות הפריה?

לקריאה נוספת והעמקה
23/03/2019 | 09:47 | מאת: דני

בנוסף למומחה הנ"ל שציינתי היתה גם מומחית שכתבה לי השבוע:"הסיכוי לא גבוה ואם לעשות זה כדי שלא להתחרט אחר כך(שלא עשינו הפריה שהיתה הסיכוי האחרון בהחלט)

23/03/2019 | 13:09 | מאת: דני

מקודם נרשם שסבירות 8 ל1,000 לוולד פגום למרות אמצעי המעקב המתקדמים בימינו ולכן סבירות מאוד נמוכה אבל לא 0 מוחלט.אבל 0 מוחלט גם אין בגיל צעיר.בגיל צעיר זה סיכון 2 מתוך 1,000.

דני שלום, טיפול זוגי הוא בהחלט מקום טוב להביא אליו את התחושות של שניכם כמו גם את הפערים שאתה מתאר ולנסות להתמודד אתם, בתיווכו של המטפל/ת. ניתן לשמוע עד כמה אתה מעוניין בטיפול הרפואי שימקסם את הסיכויים להרות. לצד זאת ניתן גם להבין מדבריך שיש בהחלט הסתייגות או ההתלבטות מצד בת זוגתך וזה כנראה מסב לך תסכול רב וכנראה גם לה. לצד זאת, אני סבורה, שוב, שהדרך לבדוק אפשרות של גישור על פערים אלה היא דרך המשך תקשורת ביניכם בנושא, בשיח קשוב ומכבד עד כמה שניתן . ממליצה שוב שתמשיכו להביא ולעבד את הנושא לטיפול הזוגי כיוון שנשמע שלא ניתן ואולי גם לא נכון "לשכנע" אלא להמשיך בדיאלוג ביניכם. בהצלחה ושבוע טוב, קרן

מנהל פורום פוריות - ייעוץ רגשי ותמיכה