דקירות באיזור השומה
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. יש לי שומה בולטת, רוחב כ-6 מ"מ יחסית חדשה, צבעה מאוד כהה, צורה סימטרית. לא ידוע תוך כמה זמן גדלה אך בוודאות בפרק זמן קצר משנתיים. לפני חודשיים נבדקתי אצל רופא עור, הוא אמר שהיא בסדר. בימים האחרונים באזור השומה אני מרגיש סוג של דקירות, במקומות שונים ברדיוס כמה ס"מ מהשומה, אך השומה עצמה לא מגיבה לנגיעות ולא כואבת. יש שתי שאלות.. האם זה אמור להדליק נורה אדומה? יש לי הרבה נקודות חן, האם יש בעיה להסיר 2-3 הכי בעייתיות כמניעה? תודה מראש
לרוב דקירות אינן סימן מדאיג, אולם כמובן שעליך להיבדק שוב ע"י רופא עור. אם יש לך הרבה שומות (מעל 50) אתה נמצא בסיכון גבוה לפתח מלנומה של העור. מומלץ לשקול ביצוע מיפוי שומות דיגיטלי- ראה www.molemap.co.il. הסרה של שומות אינה מומלצת כמניעה, מאחר אין לדעת איזו שומה מבין כל השומות תהפוך למלנומה, מה עוד שרוב המלנומות מופיעות בכלל כנגע חדש. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון