חוסר ודאות
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, יש לי כמה שאלות: 1)האם מלנומה יכולה להתבטא כשכבה קשקשית על נקודת חן? 2)האם באמצעות דרמוסקופ קל להבחין בין סבוראיק קרטוזיס ובין נקודת חן שמתחבאת מתחת לקשקשים, או שדרוש ניסיון רב? 3)נגע קשקשי שנצרב בחנקן נוזלי. לאחר שבוע מהצריבה האם באמצעות דרמוסקופ אפשר עדיין לקבוע אם השארית שעדין נמצאת שם מקורה בסבוראיק קרטוזיס או בנקודת חן?
1. זוהי לא הסתמנות שכיחה. 2. סבוראיק קרטוסזיס מכסה את העור שמתחתיה ומקשה על אבחנת שומות שמתחתיה (הדרמוסקופ לא חודר את הקשקשים). 3. אם הנגע המורי אכן נעלם ניתן לנסות ולבדוק את העור שמתחתיו, אולם זה תלוי במידת ההקפאה. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון