שתי שאלות
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הוצאה לי נקודת חן חשודה היות וחלק ממנה איבד את הפיגמנטציה ונהיה ורדרד דומה מאוד לצבע העור. 1)במידה וחלילה הנגע ממאיר ולא נשמרו באזור הזה מספיק שוליים בשל הקושי לזהות את הגבול, האם החיתוך בתוך נגע ממאיר עלול לפזר תאים לדם? (שולי החתך נצרבו לעצירת דימום לפני התפירה) 2)האם בבדיקה הפתולודית בודקים את כל הרקמה בכל החתכים כך שיזהו אם אין שוליים מספיקים? תודה
הסיכון לפיזור תאים ממאירים בעקבות ביופסיה נמוך ביותר. בכל מקרה גם אם הנגע הפך לוורוד עדיין קל להבדיל בינו לבין העור הבריא כך שאני מניח שנלקחו שוליים סבירים. בבדיקה הפתולוגית מקובל לבדוק את כל החתכים. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון
גם אם אכן מסיבה כלשהי חותכים בתוך הנגע הממאיר ולא מוציאים אותו בשלמותו אין בכך סכנת פיזור? ואז ע"פ הפתולוגיה רואים שצריך להוציא שוב?