טיפול מומלץ ב-BCC
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לבעלי מספר גידולים באזור הפנים בעיקר. חלקם הוצאו וחלקם בלשבי זיהוי וטיפול. אחד מהגידולים (באזור הרקה) זוהה כ-SCC (והוסר בשלמותו). בצילום אולרסאונד צווארי לא זוהו גרורות. האם יש צורך להיות במעקב נוסף בעניין זה? שני גידולים נוספים שהוצאו בשלמותם זוהו כ-BCC. לשני גידולים אחרים "חדשים יחסית" (בני שלושה חודשים לערך) נעשתה ביופסיה והם זוהו כ-BCC. הרופא המליץ למרוח משחה oint efudix. מקריאה הבנתי שמדובר במשחה כימוטרפית המומלצת דווקא במקרה של SCC ולא BCC. האם הבנתי נכון? בתחושתי הפנימית כדאי להסירם מהפנים ולא להתעסק עם מישחות. יש לציין שבעלי סובל גם מאטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית. בן 41, עוסק בספורט, אב לילדים קטנים. תודה רבה על עזרתך, דפני
לגבי ה-SCC נדרשת רק בדיקת עור + בלוטות כל 6 חודשים. אפודיקס יעיל גם ב-BCC אולם בהחלט ניתוח בשיטת Mohs עדיף על משחה. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון