שומה
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
יש לי שומה דיספלסטית תוצאת ביופסיה:compund dysplastic Nevis with mild atypical present in lateral and deep margins אני כרגע בפלורידה ולא יודע מה לעשות הרופא שלקח את הביופסיה תוען שאני חיב להסיר את כולה בניתוח כדאי שחס וחלילה זה לא יהפוך למנלומה בעתיד לעומת זאת רופא עור אחר טוען שזה לא כזה בעייתי ואני לא חייב לעשות ניתוח אלא רק להסתכל על זה ולראות שלא קורה כלום כי זה רחוק מלהיות מנלומה מה דעתך דוקטור אני ממש מבולבל הודה לך מאוד על העזרה
שומה דיספלסטית אינה מלנומה, אולם לאור הקושי שבאבחנה הייתימציע לבקש חוות דעת נוספת (רביזיה) של הנגע שנכרת עלידי פתולוג אחר. אם התשובה תהיה עדיין רק "שומה דיספלסטית" ולא מלנומה אזי אין הכרח בכריתה חוזרת. בריאות שלמה, ד"ר ניר נתנזון
האם התאם האטיים שנמצאים בתוך השומה הגיס פלאית עתידים ליהות סרטניים והשומה תהפוך למנלומה