האם מיותר להוריד נקודות חשודות בניתוח?
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני כ-10 שנים היתה לי מלנומה - נקודת חן עם שוליים לבנים ("הילה"). מאז הורידו לי כ-15 נקודות חשודות. הכירורג הפלסטי טוען שהן מסוכנות ועדיף להורידן, כמובן בניתוח ולא בלייזר כדי לשלוח לביופסיה. האם זה מיותר? תשובתך לפזית מתאריך 12/8/2011 מעידה על כך שלדעתך אין צורך להוריד נקודות ללא סכנה מיידית...
אני עדיין עומד מאחורי תשובותי בפורום לאורך כל השנים: הסרת שומות ללא הצדקה אמיתית מיותרת וכרוכה גם בסבל לנבדק וגם בעלות מיותרת למערכת, שבשל כך אינה יכולה להקצות משאבים לטיפולים אחרים. שומה יש להוריד על סמך קריטריונים ברורים ולא רק "מחמת הספק". יש היום כלים מספיק טובים על מנת להפחית את מפר הביופסיות המיותרות.