ויטמין D, שיזוף מאחורי חלון וUVB
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, שמעתי הרצאה באינטרנט על ויטמין D שרובו נוצר מחשיפה לקרני UVB, אך אור שמש מאחורי חלון מסננת את UVB ומעבירה רק קרינת UVA שלטענת הדובר בהרצאה היא פוגעת בסינתזת הויטמין והיא הקרינה המסוכנת. כמו כן נאמר שקרם הגנה חוסם UVB וזה מונע סינתזה של ויטמין D. לפי מה שהם אומרים יש מחקרים המראים קשר בין מחסור בויטמין D ותחלואה סרטן ושאפילו בישראל עם כל השמש שיש קיים אחוז גבוה של אנשים עם מחסור בויטמין. רציתי לדעת אם יש אמת בדברים? אני די מבולבל אם יש אמת מלאה או חלקית בדברים.
נדרשת קרינה מועטה שדל 10-15 דקות ביום בלבד לייצור ויטמין D. עם זאת מאחר וניתן לקבל אותו בקלות בתזונה, עדיף להימנע גם מקרינה זו. מה עוד שלא תמיד הגוף מייצר ויטמין D ביעילות- ולראיה יש לא מעט חקלאים ומצילים בים עם חסר ויטמין D.