התנהלות לאחר מלנומה שיטחית
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום הורידו לי נקודות חן שהסתתרו שהם מלנומה שיטחית, כרגע הכל בסדר . השאלה מה מותר לי מבחינת חשיפה לשמש, קצת/ כרגיל/ כלום? בכל זאת חיים במדינת שמשית מה הסיכוי שלי שזה יחזור?
רצוי להמעיט בשיפה לשמש, אולם אין הכוונה לא להיחשף כלל (זה כמובן לא מעשי). רצוי לא להיחשף לשמש ישירה בשעות 9-17, להימרח במסנן קרינה (קרם הגנה) עם מקדם 50 , ולללבוש ביגוד המגן מפני קרינה (ביגוד חסום UV- למשל של חברת SunWayת קלומביה וכו'). הדגש העיקרי הוא בדיקה דרמוסקופית של כל השומות כל 6 חודשים כל החיים. (בשנתיים הראשונות רצוי כל 3 חודשים). אם יש לך הרבה שומות רצוי לשקול ביצוע מיפוי שומות ממוחשב - www.molemap.co.il