הריון בגיל מבוגר ובעיות כרומוזומליות

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

01/05/2019 | 09:24 | מאת: שמרית

אני בת 44 ועכשיו בתחילתו של הריון שני באמצעות IVF. מודעת היטב לסיכוי הגבוה יחסית לתסמונת דאון בגלל הגיל ויש לי כמה שאלות בעניין: 1. האם יש טעם בבדיקת שקיפות עורפית וחלבון עוברי? למיטב זכרוני הגיל משוקלל שם ואז ההערכה בכל מקרה תצא גבוהה אני מניחה וההמלצה תהיה על מי שפיר. האם יש משהו שבדיקה זו בודקת ולא מתגלה בNIPT או מי שפיר? 2. ההריון יקר לי מאד מאד. עברתי דרך לא פשוטה כדי להרות בגילי ולא הייתי ששה לסכן אותו בבדיקת מי שפיר או סיסי שליה, ושוקלת בדיקת NIPT לאיתצור 3 הטריזומיות שלהבנתי הן היחידות שיש לגילי השפעה ממשית עליהן. מה דעתך? מה ההבדלים בין הבדיקות השונות?

לקריאה נוספת והעמקה

1. כן, בדיקת שקיפות עורפית יכולה להעיד על בעיות גנטיות שלא תמיד ישללו על ידי דיקור מי שפיר. יותר מכך, אם הבדיקה לא תקינה יומלץ לבצע דגימת סיסי שליה בשבוע 11-12 ולא להמתין לדיקור מי שפיר. 2. דיקור מי שפיר יכול גם לזהות תסמונות שקשורות לעודף או חסר בחומר גנטי. זה אומנם לא קשור לגיל, אבל מתרחש בכ- 1 ל- 150 הריניות.

01/05/2019 | 10:51 | מאת: שמרית

לאור הנתונים שציינתי לגבי גילי המתקדם והאתגר בלהשיג את ההריון הזה, אני מאד חוששת מלסכן אותו במי שפיר וסיסי שליה. האם בדיקת שקיפות בשבוע 11 ולאחריה בדיקת NIPT בהנחה ששתיהן תקינות - יכולות להוות חלופה ראויה?

זו בהחלט אפשרות סבירה, למרות שאת מוותרת על חלק מהמידע הכנטי החשוב שיכול להתקבל כיום רק דרך דיקור מי שפיר.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית