איחור בוסת ובדיקות דם

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

22/12/2018 | 08:49 | מאת: אורי

בוקר טוב כתבתי כאן לא מזמן על איחור בוסת בעקבות חודש של מחלה קשה . הוסת האחרונה היתה ב31.10 (עד עכשיו המחזור והביוץ היו סדירים על השעון ממש) . ביצעתי ביום חמישי בדיקות דם : אסטרודיול 760 פרוגסטרון 1.5 Lh 44 Fsh 7.6 פרולקטין תקין Tsh תקין. בבדיקת us לפני חודש כתבו שיש ציסטה בשחלה ימין בגודל 3.6 ס"מ . האם בגלל שהיה ניסיון ביוץ נהיתה ציסטה ? כמו כן בסיטי שנעשה לצורך מטרה אחרת רשמו שיש רחם במרקם היפודנסי(גם הציסטה וגם תיאור הרחם לא הופיעו בעבר) האם הבדיקות הנ"ל מרמזות על ביוץ קרב? מה התוצאות אומרות? והאם הfsh למרןת שלא נעשה ביום 3 עדיין יכול להעיד על הרזרבה השחלתית(אני בת 40 .לידה אחרונה היתה לפני 7 חודשים) תודה ושבת שלום.

לקריאה נוספת והעמקה

ציסטה אכן לעתים קרובות נוצרת מזקיק לאחר הביוץ. הבדיקות הנ"ל מרמזות על ביוץ קרב. רמות ה- FSH לא יכולות להעיד על הרזרבה השחלתית כאשר האסטרדיול גבוה.

22/12/2018 | 18:49 | מאת: אורי

תודה רבה על המענה.ברשותך שאלות נוספות: 1.אם לא היה ביוץ עדיין אז הציסטה יכולה להיות מניסיון ביוץ? (לפני שחליתי עשיתי מעקב זקיקים והייתי כמה ימים לפני ביוץ) 2. מה לגבי מבנה הרחם כפי שכתבו? האם יש משמעות? 3.האם ניתן להעריך כמה ימים אני לפני ביוץ? תודה מראש

1. יתכן. 2. צריך תיאור מפורט יותר. 3. יום או יומיים כנראה.

25/12/2018 | 06:04 | מאת: אורי

הייתי אמש אצל הרופא. הוא אמר שהרחם במראה תקין. ושבייצתי בצד שמאל (לא ככ הבנתי כי עברו מעל שבועיים וטרם קיבלתי וסת) ושאני לפני ביוץ משחלה ימין. אבל שהכול נראה בסדר כנראה מהמחלה וכל האנטיביוטיקה שנטלתי. אתמול סטיק לבדיקת ביוץ יצא עם 2 פסים כהים .אז כנראה שבייצתי אתמול. אמתין לווסת עוד שבועיים. מודה לך מאוד על המענה.

בהצלחה

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית