חסימה מלאה וחלקית של חצוצרות

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

10/02/2017 | 09:29 | מאת: עדי

לאחר לידה (לפני 5 שנים) ושנה של ניסיונות להרות עם 2 הפלות (ללא גרידה) בשלבים מאוד מוקדמים של הריון הלכתי לעשות צילום רחם. לאחר הצילום נאמר לי כי יש לי חצוצרה אחת חסומה לחלוטין וחצוצרה שניה חסומה חלקית. שתי החסימות רחוקות המרחם. הוסבר לי בנוסף כי אין טעם לעשות כל טיפול מלבד הפריה חוץ גופית. אשמח לקבל קצת עזרה: - לא ברור לי איך זה יכול לקראת, כבר ילדתי ללא סיבוכים, היו לי 2 הפלות טבעיות, לא היו לי דלקות באזורים הרלוונטים או ניתוחים. זה הגיוני שדבר כזה יכול פשוט "סתם כך לקורה"? - האם זה יכול להיות משהו הפיך? - האם ניתן לבצע צינטור חצוצרות כאשר המיקום מרוחק מהרחם? - האם הפריה חוץ רחמית היא באמת האופציה היחידה?

לקריאה נוספת והעמקה

סביר להניח שהתרחש זיהום קל שלא טופל במועד והוביל לדלקת בחצוצרות. זה בד"כ בלתי הפיך, אך לעתים לפרוסקופיה לא מאשרת את האבחנה של צילום הרחם. ניתן לבצע צנתור חצוצרות כאשר המיקום מרוחק מהרחם, אבל התוצאות בד"כ לא טובות, כי החצוצרה כבר ניזוקה ולא רק נחסמה. הפריה חוץ רחמית היא באמת פתרון מצוין. אפשרות אחרת היא לבצע לפרוסקופיה ולראות אם ניתן לפתוח ניתוחית את החסימה.

10/02/2017 | 18:09 | מאת: עדי

1. האם כדי להשקיע ולנסות לברר מה סיבת חסימה או למצב הרחם הנוכחי (כמו היסטרוסקופיה או משהו כזה) על מנת לנסות לאתר האם קיימת בעיה רוחבית כלשהי לקראת ניסיון הריון בהפריה חוץ רחמית? (כל הסיפור הזה מוזר לי מכיוון ולא אובחנה דלקת בעבר) 2. מקריאה במקומות אחרים, נאמר כי הסיכוי להצלחת ההריון עם בעיות חסימת חצוצרה הינן נמוכות, האם זה נכון? האם יש דרכים לשפר את סיכויי ההצלחה?

1. זה תלוי בגורמים נוספים כמו האם הדמם הוסתי שלך השתנה וכיצד נראית רירית הרחם בבדיקת אולטראסאונד. 2. ממש לא נכון, בהפריה הסיכוי דווקא גבוה יותר במקרה שלך, כי לכאורה ברור שהקושי להרות נובע מבעיה "טכנית" ולא מבעיה באיכות הזרע או הביצית שעלולים להשפיע על תקינות העובר.

12/02/2017 | 10:31 | מאת: עדי

לגבי המחזור, הוא סדיר למדי והשינוי העיקרי לאורך השנים היה הסידור הפנימי של ימי הדימום - כלומר, בעבר היה יומיים דומיננתים ויומיים חלשים, ובשנם האחרונות הוא התפזר ונעשה 4-5 ימים של דימומים פחות רציפים. (לא יודעת האם זה מוגדר כשינוי של ממש) האם יש דרך לדעת האם החצוצרות עדין דלקתיות? האם יתכן סיבה "חוץ גניקולוגית" שמשפיע על המצב? המחשבות נובעות מהרצון : 1. לבחון האם החצוצרות הסתומות הן סמפטום או התופע עצמה 2. להתחיל טיפולים בדרך אופטימלית, כדי להעלות את סיכויי ההצלחה

1. בשביל לדעת אם החצוצרות דלקתיות צריך לעשות לפרוסקופיה. 2. ברור שהבריאות הכללית ואורח החיים (עישון או עודף משקל לדוגמא) משפיעים על סיכויי ההצלחה.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית