הפלות ומוזאיקה של תסמונת טרנר
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 40 עם 3 הפלות רצופות עקב הפסקת דופק בשבועות 7-9 . ההריונות טבעיים וספונטניים ,וסת סדירה . בבדיקה גנטית נמצא שיש לי מוזאיקה של תסמונת טרנר 8.6% לפי בדיקת דם לא ידוע אם בכל הרקמות בגוף . פרופיל הורמונלי תקין ,קרישיות תקינה . אני סובלת ממשקל עודף ולחץ דם גבוה וכליות פוליציסטיות . שאלתי היא - האם המוזאיקה יכולה להיות הסיבה להפלות ? במידה וכן - מה השלב הבא? PGD ? האם ייתכן הריון < מיואשת ואשמח לתשובה
ספק אם המוזאיקה מהווה את הסיבה להפלות כי לא ברור שהיה נוצר בכלל היריון אם הביציות שלך היו חלק מתאי המוזאיקה הלא תקינים. יש לי מספר מטופלות עם אבחנה דומה וכולן הצליחו להרות וללדת. PGS הוא אפשרות מעניינת בכל מקרה של הפלות חוזרות.