נקע בקרסול עקב אכילס, זירוז ההרפאה

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה

16/08/2017 | 13:21 | מאת: אופיר

היי, נקעתי את הקרסול באיזור עקב אכילס ללא פגיעה בגיד מתיחה או קרע לפני כחודש . הקרסול עדיין רגיש ולעיתים כואב מעט. אני טס עוד שבוע לטיול גלישה, גלשתי אתמול והצלחתי , בכאבים. איך אוכל לזרז את תהליך ההרפאה ? האם לבצע תרגילי פיזטורפיה על פיתה או שעדיף לנוח? חשוב לציין כי בעבודתי את נמצא כל היום על הרגליים ככה שמנוחה היא אופציה מעט מאתגרת. תודה רבה רבה לעונים.

לקריאה נוספת והעמקה

אופיר שלום, בכדי לחזק את השרירים מסביב לקרסול ניתן לעבוד עם פיתה ובכלל על תרגילי שיווי משקל. מומלץ לגשת לפיזיותרפיסט שיבצע הערכה ובדיקה של הפציעה לצורך התאמת תרגילים מיטבית וכן הדרכה כיצד לבצע חבישה או טייפינג שמתאים לגלישה (מניחה שמדובר על גלישת גלים, שדורש חיכוך טוב בין הרגל לגלשן). בברכה, איריס

17/08/2017 | 10:06 | מאת: אופיר

תודה על תשובתך. אני עושה תרגילים בסיסיים(עומד על הרגל בעניים עצומות, על קצות אצבעות על העקב) בהם לא כואב לי ואני מצליח לעשות, כואב לי במהלך ספורט מאומץ, השאלה היא האם להמשיך לעשות תרגילים או עדיף לי לנוח על מנת לקבל תוצאה מהירה ביותר? שוב תודה מראש.

שלום אופיר, לפני נסיעה לפעילות מאומצת מנוחה הוא פיתרון טוב. עדיין מומלצה לגשת לפיזיותרפיסט לבדיקה והערכה של חבישה מתאימה לגלישה. בברכה, איריס

22/08/2017 | 13:01 | מאת: אופיר

היי איריס, שאלה נוספת ואחרונה. הטיסה שלי ממש קרה(חמישי הקרוב) יום שישי אני כבר גולש. חייב להרגיש טוב יותר עם הרגל, עשיתי תרגילים בסיסיים(עמידה על רגל אחת עם עניים עצומות) בימים האחרונים אך הכאב ממשיך, קיימת לי זמינות למכשיר אולטרסאונד למטרת פיזטורפיה. האם טיפול באולטרהסאונד יכול להקל את המצב ? ואם לא מה כן יכול לזרז את ההחלמה? תודה מראש. נ.ב בנוסף אני לוקח אתופן מזה כמה ימים.

מנהלי פורום פיזיותרפיה